معاون رئیس جمهور: تعلق خلیج فارس به ایران ابدی است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۴ کد : ۱۹۰۰۵۸۰ سرخط اخبار
ایرنا نوشت:
سید حسن موسوی روز یکشنبه درحاشیه نواختن زنگ روز ملی خلیج فارس در بوشهر درجمع خبرنگاران افزود: خلیج فارس پنج هزار سال تاریخ مستند دارد و تعلق این آبراه مهم و استراتژیک به ایران اسلامی ابدی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران درمورد خلیج فارس جای بحثی با کشورها، مناطق و جزایری که قدمتشان به چند صد سال نمی رسد دربا آنها بحثی نداریم.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: روز ملی خلیج فارس به این معنی نیست که ما در رابطه با این آبراه مهم با سایر کشور بحث داریم بلکه براساس اسناد تعلق خلیج فارس به ایران اسلامی از دوران گذشته بوده و برای همیشه خواهد ماند.

موسوی اظهارداشت: استعمار پیر انگلیس و آمریکا همواره کشورها را تحریک و تطمیع می کنند تا با ایران اسلامی در موضوع خلیج فارس به چالش کشیده شوند ولی امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران همه دنیا در واقع به تعلق خلیج همیشه فارس به ایران عزیز واقف هستند.

وی یادآورشد: 10 اردیبهشت هر سال به عنوان جشن ملی خلیج فارس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و هرسال با مشارکت همه مردم این مناسبت بزرگ ومهم را جشن می گیریم.

موسوسی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این جشن ملی را با مشارکت مردم در کشور همیشگی کنیم.

وی تاکید کرد: خلیج فارس همیشه خلیج فارس هست و همیشه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برگزاری همایش بین اللملی خلیج فارس، نواختن زنگ خلیج فارس در مدارس کشور، تشکیل زنجیره انسانی از مهمترین برنامه های روز ملی خلیج فارس است.

استاندار بوشهر نیز گفت: جشن روز ملی خلیج فارس امسال برای نخستین باردر استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر برگزار می شود.

محمد حسین جهانبخش افزود: امیدواریم به همت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه دائمی این همایش در بوشهر مستقر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت روز ملی خلیج فارس امیدواریم از سال آینده در تمامی استان های کشور این روز بزرگ و ملی گرامی داشته شود.

استاندار بوشهربیان کرد: درست است که استان بوشهر بالاترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارد و بندر سیراف سند هویت خلیج فارس است اما خلیج فارس متعلق به همه ایران و افتخاری برای همیشه تاریخ است.


نظر شما :