ضرب‌وشتم یولیا تیموشنکو در زندان+‌تصویر

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۳:۵۴ کد : ۱۹۰۰۵۷۳ سرخط اخبار

خانواده "یولیا تیموشنکو"، نخست وزیر سابق و در حبس اوکراین اعلام کردند که سلامت وی به دلیل اعتصاب غذا و ضرب‌وشتم از سوی زندانبانان، در خطر است.

به گزارش ایسنا؛ دولت‌های غربی در مورد وضعیت یولیا تیموشنکو،‌ نخست وزیر سابق اوکراین که از یک هفته پیش در اعتراض به بدرفتاری در زندان به اعتصاب غذا دست زده،‌ ابراز نگرانی کرده‌اند.

تیموشنکو مدعی است که زندان‌بانان زمانی که وی را با اجبار و توسل به زور به بیمارستان منتقل می‌کردند تا تحت درمان کمردرد قرار گیرد، او را از ناحیه شکم و دست و پا مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. 
رهبران حزب مخالف دولت اکراین نیز مدعی شده‌اند که انفجارهای روز جمعه در شرق این کشور که باعث جراحت ده‌ها تن شد، احتمالا برای منحرف کردن اذهان عمومی از وضعیت نامساعد تیموشنکو توسط دولت ویکتور یانوکوویچ صورت گرفته است.

دختر تیموشنکو نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که سلامتی مادرش در زندان به سرعت در حال از دست رفتن است. وی افزود: "مادرم رنج بسیاری می‌برد. او بسیار ضعیف شده و هیچ چیز بجز آب نمی‌خورد." 
"اولکساندر تیموشنکو"، همسر یولیا تیموشنکو، که در پراگ پایتخت جمهوری چک به سر می‌برد نیز گفته که دولت اوکراین به آرامی قصد کشتن همسرش را دارد.

تیموشنکو سال گذشته به اتهام سوء‌استفاده از قدرت و انعقاد قرار داد گازی با روسیه به هفت سال حبس محکوم شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا، اوکراین را برای درمان سریع نخست وزیر سابق این کشور تحت فشار قرار داده است.

 


نظر شما :