معاون نتانیاهو خواستار تشدید تحریم‌های ضد ایرانی شد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۰۰۵۵۲ سرخط اخبار

در شرایطی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی تحریم‌های اقتصادی در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرده است، معاون نتانیاهو مدعی ضرورت تحریم بانک مرکزی ایران شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "سیلوان شالوم" معاون "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که جامعه بین المللی باید تحریم های ضد ایرانی خود را افزایش دهد.

معاون نخست وزیر اسرائیل در ادامه مدعی شد که پراهمیت ترین اقدامی که می توان در حال حاضر علیه ایران عملی کرد این است که بانک مرکزی ایران را هدف تحریم قرار داد.

در حالیکه "یووال دیسکین" رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل روز گذشته ضمن تأکید بر آنکه نخست‌وزیر و "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شایستگی اداره تل‌آویو را ندارند، اعتراف کرد که باراک و نتانیاهو درباره موضوع ایران به مردم دروغ می‌گویند، شالوم در واکنش به این اظهارات دیسکین اعلام کرد که رئیس رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل نباید در ملاء عام درباره تهدید ایران صحبت کند.

دیسکین روز گذشته تصریح کرد: مشکل اصلی من این است که به رهبری کنونی اسرائیل که می‌بایست ما را درباره موضوع جنگ با ایران یا یک جنگ منطقه‌ای رهبری کنند، اعتقادی ندارم؛ من نه به نخست‌وزیر و نه به وزیر دفاع اسرائیل اعتقاد ندارم؛ من به رهبری که تصمیمات خود را بر اساس احساسات ناجی‌گرانه اتخاذ می‌کند، اعتقادی ندارم.

تاکید شالوم در رابطه با ضرورت تحریم بانک مرکزی ایران در شرایطی گزارش می شود که نتاینیاهو در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" اعتراف کرده است که تحریم های ضد ایرانی سرسوزنی در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران نقش نداشته اند و سانتریفیوژهای هسته ای ایران همچنان در حال گردشند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه گفت: من می توانم این را به شما بگویم که سانتریفیوژها همچنان در حال چرخش هستند؛ این سانتریفیوژها قبل از آغاز مذاکرات هسته ای اخیر 1+5 با ایران،‌ در جریان مذاکرات و حتی همین حالا که ما مشغول صحبت هستیم، در حال چرخش هستند.



نظر شما :