متخصصین آمریکایی نسبت به حمله سایبری ایران هشدار دادند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۰۰۵۳۵ سرخط اخبار
یک گروه از متخصصین آمریکایی در نشستی به نمایندگان کنگره این کشور در باره احتمال یک حمله سایبری از سوی ایران به تاسیسات این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر
، سایت "پی سی ورد" در این باره می نویسد: این گروه از متخصصان اعلام کردند که ایران در حال تغییر رویه به سوی حملات سایبری بعنوان کانالی برای حمله به دستگاههای دولتی آمریکاست.

فرانک سیلوفو Frank Cilluffo معاون مدیر مؤسسه سیاست امنیت داخلی در دانشگاه جرج تاون می گوید: سطوح پایه ای سایبری در حال رقابت هستند، [این شیوه] تقارنی را فراهم می آورد که به گروههای کوچک پیامدها و تاثیر نامتناسب و ناهمگنی را فراهم می آورد.

وی می گوید: یک بازار سایبری بر روی اینترنت وجود دارد و هر جا که آنها ممکن است توانایی نداشته باشند می توانند این توانایی را خریداری کرده و یا آن را اجاره کنند.

این کارشناس می افزاید: تصمیم و پول می تواند شما را مسافت زیادی ببرد و به این دلیل است که ما فکر می کنیم باید در باره آن فکر کنیم.

"پاتریک میهان" از اعضای کنگره آمریکا نیز در این باره خصوص می گوید: تهدید جنگ سایبری ممکن است بالنسبه جدید باشد، اما تهدیدات کوچک نیستند. ایران ظاهراً یک میلیارد دلار در توسعه توانمندی سایبری خود هزینه کرده است.

"ایلان برمن" معاون در شورای سیاست خارجی آمریکا می گوید: می توانم بگویم که احتمال اقدام ایران علیه آمریکا به شیوه نامتقارن بیشتر است. ایران آماده می شود تا در باره فضای سایبری از حالت تدافعی به حاات تهاجمی حرکت کند.

نمایندگان کنگره آمریکا همچنین درباره پیچیده تر شدن ابعاد و توانمندیهای حملات سایبری پس از استاکس‌نت ابراز نگرانی می کنند.

سیلوفو می گوید: ما نمی توانیم به خاطر این مسئله در فضای سایبری راه خود را با "دیوار آتش" (Firewall) به بیرون ببندیم ما نیاز داریم تا درباره توانایی های تهاجمی فکر کنیم.

نظر شما :