رئیس دولت خودخوانده انتقالی سوریه:

با اسرائیل مذاکره می‌کنیم!

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۹۰۰۵۳۰ سرخط اخبار
رئیس "دولت انتقالی سوریه" تاکید کرد که "سوریه جدید" با رژیم صهیونیستی مذاکره خواهد کرد و این دولت تلاش می‌کند تا به مخالفان درون سوریه سلاح برساند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری معاریو، نوفل معروف الدوالیبی، رئیس دولت خودخوانده انتقالی سوریه که روز پنج شنبه اعلام موجودیت کرد، عنوان داشت: سوریه جدید با اسرائیل مذاکرات صلح انجام خواهد داد.
وی که از پاریس تشکیل "دولت انتقالی سوریه" را اعلام کرد، عنوان داشت: این مذاکرات صلح باید براساس طرح صلح کشورهای عربی باشد و اسرائیل نیز باید ثابت کند که خواهان تحقق صلح بوده و نیروهای دموکراسی‌خواه را در سراسر جهان عرب تایید می‌‌کند.
الدوالیبی همچنین تاکید کرد: مشروعیت دولت من به اعتماد مردم سوریه وابسته است. ما تلاش می‌کنیم تا حمایت کشورها را برای مسلح کردن مخالفان سوری جلب کنیم، البته لیبی به ما وعده ارائه سلاح داده است.
وی در ادامه افزود: ما از درخواست‌های مردم سوریه حمایت می‌کنیم و تلاش داریم این حملات با مداخله نظامی صورت پذیرد و مناطق امن و پرواز ممنوع ایجاد شود.
الدوالیبی همچنین عنوان داشت: ما تلاش داریم تا به حمایت مالی شخصیت‌ها و نهادهای بین‌المللی دست پیدا کنیم. می‌توان از طریق انجام عملیات در داخل سوریه به انبارهای سلاح در این کشور دست یافت.
وی در ادامه افزود: راه‌هایی برای انتقال سلاح از خارج سوریه به داخل آن وجود دارد. بسیاری از کشورها از این‌که حمایت خود را آشکارا از مخالفان سوری اعلام کنند، می‌ترسند.

نظر شما :