لاوروف: تحریم‌ها به حل موضوع هسته‌ای ایران کمکی نکرده‌اند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۹۰۰۵۲۹ سرخط اخبار
فارس: وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که امکان استفاده از اقدامات تحریم‌کننده علیه ایران برای حل مسائل هسته‌ای ایران دیگر از بین رفته و اقدامات مضاعف غرب در این رابطه تنها با هدف ضربه زدن به اقتصاد ایران صورت می‌گیرند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه از شبکه تلویزیونی «راسیا-24» چنین ابراز عقیده کرد که امکان استفاده از اقدامات تحریم‌کننده علیه ایران برای متقاعد کردن مقامات این کشور برای همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی از بین رفته است.

لاوروف گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در سال 2010 به تصویب رسید همه امکانات ممکن برای تاثیرگذاری بر افراد و سازمان‌هایی که به هر صورت در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران بودند را از بین برده است و هر نوع اقدام تحریم‌کننده مضاعف دیگری که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شده هم تاکنون عملا در جهت وخیم کردن وضعیت اقتصادی ایران بوده است و کمکی به حل و فصل مسائل هسته ای این کشور نکرده‌اند.

"باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مارس تحریمها علیه ایرن را برای یک سال دیگر تمدید کرد. برخی مقامات آمریکایی و اسرائیلی هم از امکان آغاز جنگ با ایران در سال جاری صحبت کرده‌اند. این در حالی است که روسیه با این خط‌مشی کاملا مخالف است و ادامه گفت‌وگوها را تنها راه حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

 

نظر شما :