مصری ها دست بردار انقلاب نیستند

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۱ کد : ۱۹۰۰۵۲۸ سرخط اخبار

فارس: هزاران تظاهرات‌کننده مصری، صبح امروز با تحصن در مقابل وزارت دفاع این کشور، خواستار پایان یافتن حاکمیت شورای نظامی و انحلال کمیسیون عالی انتخابات شدند.
به گزارش فارس، هزاران نفر از طرفداران "حازم ابواسماعیل" یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری مصر و بسیاری از نیروهای انقلابی این کشور صبح امروز در مقابل وزارت دفاع مصر در منطقه "العباسیة" در مرکز قاهره، تحصن کردند و خواستار پایان یافتن دوره حاکمیت شورای نظامی شدند.

به گزارش پایگاه خبری "الجزیرة"، نیروهای نظامی تلاش کردند تا مانع رسیدن تظاهرات کنندگان به مقر وزارت دفاع شوند اما با این وجود، انقلابیون علیه تداوم حاکمیت شورای نظامی بر کشور و کمیسیون عالی انتخابات ریاست‌جمهوری شعار سر دادند.

بنا بر این گزارش، برخی راه‌ها و مسیرها در این منطقه بدلیل ازدحام مردم بسته شد و رانندگان مجبور شدند تا از جاده‌های دیگری به سوی مقصد خود روانه شوند.

شبکه الجزیرة با پخش تصاویری از این راهپیمایی معترضان مصری نشان داد که تظاهرات کنندگان علاوه بر در دست داشتن پرچم‌های مصری، پلاکاردهایی داشتند که روی آنها نوشته شده بود:« حکومت شورای نظامی ساقط می شود».

تظاهرات کنندگان همچنین با سر دادن این شعار که « طنطاوی! از خدا بترس..تو هم سقوط می کنی ان شاء الله»، به ژنرال "محمد حسین طنطاوی" رئیس شورای نظامی مصر هشدار دادند که سرانجام به سرنوشت قذافی دچار خواهد شد.

پس از رد صلاحیت برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری از جمله "خیرت الشاطر" نامزد اخوان المسلمون و شیخ "حازم صلاح ابو اسماعیل"، میدان "التحریر" قاهره بار دیگر شاهد تظاهرات و تحصن انقلابیون و معترضان مصری زیادی است.

دیروز جمعه نیز، میدان التحریر قاهره شاهد تظاهرات میلیونی انقلابیون علیه شورای نظامی مصر بود.
 

نظر شما :