احتمال ادامه تحریم‌های ضدایرانی

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۱:۰۹ کد : ۱۹۰۰۵۲۵ سرخط اخبار

بنا بر ادعای اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، عربستان سعودی و لیبی بر تولیدات نفت خود افزوده‌اند و تولید نفت در آمریکا نیز رو به افزایش بوده و بعید است که ایالات متحده بخواهد دست از تحریم‌های خود بر ضد ایران بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده بعید است که ایالات متحده بخواهد دست از تحریم‌های خود بر ضد ایران بردارد چرا که این گزارش مدعی‌ست که وضعیت بازارهای انرژی بد نیست و عرضه در آنها به اندازه کافی وجود دارد.

این گزارش که باید هر دو ماه یکبار در خصوص نتایج تحریم‌های ضدایرانی ایالات متحده منتشر شود، ارزیابی خود را از وضعیت بازارهای انرژی نشان می‌دهد. این گزارش ادعا می‌کند که وضعیت بازار نفت نسبت به اوایل سال فعلی میلادی که قیمت‌ها به شدت در بازار افزایش یافته بود، بهبود یافته است.

گزارش مزبور همچنین حاکی‌ست که عربستان سعودی و لیبی بر تولیدات نفت خود افزوده‌اند و تولید نفت در آمریکا نیز رو به افزایش است.

به نظر می‌رسد این گزارش که قرار است اواسط روز جمعه رسما منتشر شود با لحنی خنثی به اوباما اجازه دهد تا بتواند در صورت لزوم از ذخایر استراتژیک استفاده نماید. 

نظر شما :