اسرائیل توانایی حمله به ایران را ندارد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۱:۰۷ کد : ۱۹۰۰۵۲۴ سرخط اخبار

روزنامه سعودی الوطن اظهارات ضد‌ونقیض سران رژیم صهیونیستی در قبال موضوع هسته‌ای ایران را نشانه سردرگمی آنها دانست و نوشت: اسرائیل بدلیل شکاف موجود در میان سرانش، نخواهد توانست به ایران حمله نظامی کند.

به گزارش فارس، روزنامه سعودی "الوطن" در یادداشتی تحت عنوان «سردرگمی اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران» به بررسی مواضع متناقض مقامات صهیونیستی در قبال مسئله هسته ای ایران می‌پردازند و به نوعی آن را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

در این یادداشت آمده است: سران رژیم صهیونیستی اغلب اظهارات ضد و نقیض متعددی درباره موضوعات مختلف از جمله موضوعات حساس اعلام می‌کنند.

این اظهارات ضد و نقیض به مواضع دولت و معارضان آن منحصر نمی‌شود، بلکه به استثنای مسائل مربوط به امنیت ملی رژیم صهیونیستی، ما شاهد تناقضات زیادی میان اظهارات سران این رژیم هستیم و حتی یک شخصیت واحد ابتدا یک موضع خاص اتخاذ می‌کند و پس از مدت کوتاهی، برخلاف آن را بیان می‌کند.

شاید اسرائیلی‌ها گمان می‌کنند که این برخوردشان موجب خواهد شد تا بر روی مواضع واقعی دولتشان در قبال برخی موضوعات، پرده‌ای افکنده شود و همه چیز در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

از جمله این موارد، اظهارات "بنی گانتس" رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره ایران بود. وی اعلام کرده بود که ایران بدنبال ساخت سلاح‌های هسته‌ای نیست و فشارهای دیپلماتیک و تحریم‌های اقتصادی و تداوم تهدیدهای اسرائیل برای انجام حملات نظامی علیه این کشور، از بازدارندگی کامل برخوردار است و ایران را متقاعد خواهد کرد که ساخت سلاح هسته‌ای در چنین شرایطی بی فایده است.

وی در ادامه اظهاراتش درباره اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران هشدار داده بود اما این اظهارات کاملا برخلاف اظهارات "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

نخست‌وزیر اسرائیل و برخی از وزرای مهم کابینه‌اش مواضعی خصمانه، شدید و انتقادی علیه ایران گرفتند. نتانیاهو سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که از موضع بین‌المللی در قبال ایران راضی نیست زیرا تحریم‌های بین‌المللی نتوانسته عملکرد ایران در زمینه هسته ای را تغییر دهد و ایران همچنان در حال غنی سازی اورانیوم است.

این تناقض میان اظهارات مقامات مسئول اسرائیلی در واقع پیام اطمینان بخشی برای ایران دارد که اسرائیل بدلیل شکاف موجود در میان سرانش در قبال این مسئله، نخواهد توانست به ایران حمله نظامی کند. در نتیجه تهران می‌تواند بی توجه به فشارها و تحریم‌های بین المللی، همچنان به غنی سازی ادامه دهد.

نویسنده این روزنامه سعودی در پایان با طرح سوالی تلاش می‌کند تا سران صهیونیست را تحریک کند که باید موضع قاطعانه‌تری در قبال ایران اتخاذ کنند و در ادامه می نویسد:عجیب این است که سران رژیم صهیونیستی اغلب در قبال مسائلی فلسطینی و عربی که اسرائیل آنها را مسائلی مربوط به امنیت ملی می‌داند، دارای مواضعی نزدیک و مشابه هستند. سوال اینجاست که آیا پرونده هسته‌ای ایران، تهدیدی برای امنیت ملی اسرائیل به شمار نمی‌آید؟ یا اینکه چیز دیگری در پشت این پرده قرار دارد؟

البته نویسنده این یادداشت به طعنه خود پاسخ این سوال را داده است و تبیین می کند که دلیل این تناقض گویی در میان سران صهیونیست چیزی جز این نیست که برنامه های صلح آمیز هسته‌ای ایران هیچ تهدیدی برای هیچ طرفی به شمار نمی‌رود و بیش از همه اسرائیلی‌ها به این موضوع اعتقاد دارند. زیرا در غیر این صورت مانند سایر مسائل مربوط به امنیت جایگاه خود در منطقه، مواضع همسویی را اتخاذ می‌کردند. 

نظر شما :