موضع مجدد عراق در قبال سوریه

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۰۰۵۱۱ سرخط اخبار

نخست وزیر عراق امروز با تاکید بر تشدید کنترل مرزها برای جلوگیری از قاچاق سلاح به داخل سوریه برای گروههای مسلح بار دیگر مخالفت بغداد با گزینه نظامی برای حل بحران این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، نوری المالکی تاکید کرد عراق تدابیر لازم را برای جلوگیری از قاچاق سلاح به داخل سوریه اتخاذ کرده است.

نوری المالکی امروز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد : عراق همچنان با گزینه نظامی برای حل بحران سوریه مخالف است.

در این بیانیه آمده است : عراق تمام اقدامات و تدابیر لازم را برای جلوگیری از ورود سلاح به داخل سوریه از طریق زمینی، هوایی یا دریایی به کار گرفته است.

وی بر ضرورت حفظ آزادی ملت سوریه و تحقق خواسته هایش از طریق انتخابات و راههای دموکراتیک( و نه شیوه خشونت آمیز و تروریستی گروههای مسلح که مدعی نمایندگی مردم سوریه هستند) تاکید کرد.

مالکی در بیانیه خود که السومریه پس از دیدار هیئتی از رسانه های کویت با وی منتشر کرد، گفت : موضع عراق در خصوص حوادث سوریه، مخالفت با گزینه نظامی و حفظ آزادی ملت سوریه و تحقق خواسته هایش از طریق انتخابات و راههای دموکراتیک است.

وی افزود : عراق تدابیر لازم را برای جلوگیری از ورود سلاح از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود اتخاذ کرده است و ما برای برقراری بهترین روابط با همه بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی تلاش می کنیم.




نظر شما :