کاخ سفید: ایران باید از بلندپروازی‌های هسته‌یی خود دست بردارد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۹۰۰۵۰۴ سرخط اخبار
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا هم‌چنان از ایران انتظار دارد که درستی مقاصد خود درباره بازگشت به مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌یی‌اش را ثابت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ایرانی‌ها باید این نکته را اعلام کنند. آن‌ها باید جدی بودن مقاصد خود در زمینه بازگشت به مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی و مسایل تسلیحاتی را نشان دهند. هدف و منافع آمریکا در این زمینه، دست برداشتن ایران از بلندپروازی‌های هسته‌یی‌اش و نشان دادن مقاصد خود برای امتناع از استفاده نظامی از فن‌آوری‌های هسته‌یی است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، کارنی در پاسخ به این که دولت آمریکا مذاکرات چندی پیش گروه 1+5 با نمایندگان ایران را چگونه ارزیابی می کند؟ اظهار کرد که نتایج این مذاکرات امیدوار کننده است.

سخنگوی رسمی کاخ سفید با بیان این که "انتظار می رود دور دوم مذاکرات در بغداد هم امیدوار کننده باشد" خاطرنشان کرد که آمریکا فقط حل دیپلماتیک این مساله را قابل قبول می‌داند.

مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران در 14 آوریل (26 فروردین‌ماه) پس از بیش از یک سال وقفه در استامبول از سر گرفته شد. کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست هیات نمایندگی گروه 1+5 و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ریاست هیات نمایندگی جمهوری اسلامی در مذاکرات را بر عهده داشت.

شرکت کنندگان در مذاکرات از گفت‌وگوهای انجام شده ابراز رضایت کردند.

دور دوم مذاکرات قرار است روز 23 ماه مه (3 خرداد) در بغداد برگزار شود.


نظر شما :