پانتا: اطلاعاتی درباره تصمیم ایران برای ساخت سلاح اتمی نداریم

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۰۰۵۰۲ سرخط اخبار
فارس: وزیر دفاع آمریکا که در سفر دوره‌ای به کشورهای آمریکای لاتین به سر می‌برد گفت: هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای درباره تصمیم ایران برای ساخت تسلیحات اتمی نداریم.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در شیلی گفت که وی هیچگونه اطلاعات ویژه‌ای در این باره که نشان دهد ایران تصمیم به ساخت سلاح اتمی گرفته، ندارد.

وی که این سخنان را پنجشنبه شب و بعد از دیدار با "آندرس آلامند" وزیر دفاع شیلی مطرح کرد، گفت: من امیدوار هستم که رهبران آمریکا، جامعه جهانی و اسرائیل بتوانند تصمیم صحیحی اتخاذ کنند.

پانتا سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین را از اوایل هفته جاری با سفر به کلمبیا آغاز کرد.

وزیر دفاع آمریکا سفر به کلمبیا، برزیل و شیلی را با هدف تقویت همکاری های نظامی دو جانبه و روابط امنیت منطقه ای واشنگتن با این کشورها عنوان کرده است.

سفر پانتا به کشورهای آمریکای لاتین زمانی آغاز شد که مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خبر آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا را دادند.

"لئون پانتا"‌ وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به بوگوتا، پایتخت کلمبیا در واکنش به این خبر اعلام کرد: من نمی‌خواهم به جزئیات این برنامه بپردازم، اما تصور می‌کنم که می‌توانم بر اساس تجربیاتم به شما بگویم که به شدت توانایی آنها (ایرانی ها) برای انجام کاری را که می‌گویند انجام داده‌اند، زیر سوال می‌برم.
"بنی گانتز"، فرمانده ارتش صهیونیستی نیز سه روز قبل اذعان کرد که باور ندارد ایران تصمیمی برای تولید سلاح اتمی داشته باشد.


نظر شما :