کشتی‌های مین‌روب آمریکا در خلیج فارس

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۴:۳۹ کد : ۱۹۰۰۴۷۲ سرخط اخبار

شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" از استقرار چهار کشتی مین روب جدید آمریکایی و رزمایش‌ها و عملیات‌های نظامی این کشتی‌ها در خلیج فارس و عمان خبر داد.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی "پرس تی وی" از مانورها و عملیات های نظامی کشتی های مین روب آمریکا در سراسر خلیج فارس خبر داد.

بر اساس خبر منتشر شده توسط "پرس تی وی"، ارتش آمریکا اخیرا در کنار حداقل 80 ناو جنگی آمریکایی که در حال حاضر در منطقه دارد، چهار کشتی مین روب جدید را نیز در منطقه به کار گرفته است؛ کشتی های مین روب جدید آمریکا به تجهیزات کنترل رادیویی برای شناسایی و نابود کردن مین های زیرآبی مجهز هستند.

خبر مانور عملیاتی کشتی های مین روب آمریکا در خلیج فارس و عمان در شرایطی گزارش می شود که چند هفته از ورود ناو هواپیمابر هسته ای "یو اس اس اینترپرایز CVN-65 به همراه ناوشکن های مجهز به موشک های هدایت شونده "یو اس اس پورتر (دی دی جی-78)، یو اس اس نیتز (دی دی جی-94) ، "یو اس اس جمیز ای. ویلیامز" (دی دی جی-95) و "یو اس اس ویکسبرگ" به خلیج فارس می گذرد؛ این ناوهای جنگی به ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین ملحق شده اند.

پرس تی وی در پایان خبر خود نوشت که آمریکا به همراه 9 کشور دیگر از تاریخ 8 تا 18 آوریل سال جاری به برگزاری مانورهای مشترک نظامی موسوم به "رابط اصلی 2012" میلادی در بحرین پرداختند. 

( ۱ )

نظر شما :