واکنش ترکیه به اظهارات اوباما

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۹ کد : ۱۹۰۰۴۶۹ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد وقایع سال 1915 در دوران دولت عثمانی، این اظهارات را نشانگر برخوردی بی پایه در مقابل ادعای قتل عام نژادی ارامنه توصیف کرد.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در واکنش به اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد ادعای قتل عام نژادی ارامنه در سال 1915 توسط دولت عثمانی، سخنان اوباما را برخوردی بی پایه و اساس در قبال این ادعا توصیف کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه تاکید شد که اظهارات اوباما وقایع تاریخی مربوط به دوران مذکور را تحریف کرده و اظهاراتی کاملا مسئله دار بوده و دولت ترکیه این اظهارات را اسف بار ارزیابی می کند.

وزارت امور خارجه با متحد مهم توصیف کردن آمریکا تصریح کرد که این قبیل اظهاراتی که به روابط ترکیه و آمریکا لطمه وارد می سازد، نه تنها به عمیق تر شدن مسئله کمک می کند، بلکه در عین حال طرف ارمنی را که همواره از مشارکت برای حل این مسئله و انجام بررسی های مشترک تاریخی گریزان بوده، گستاخ تر می سازد.

اوباما در سخنرانی خود به مناسبت 24 آوریل که از سوی ارامنه به عنوان سالروز قتل عام نژادی ارامنه از سوی دولت عثمانی در سال 1915 شناخته می شود، بار دیگر از ذکر واژه قتل عام نژادی برای این واقعه خودداری کرد.

در حالی که ارامنه مدعی اند ترک های عثمانی در سال 1915 مردم ارمنی را مورد قتل عام نژادی قرار داده اند، دولت ترکیه این ادعا را رد می کند.




نظر شما :