فرمانده ارتش اسرائیل: ایران تصمیمی برای تولید سلاح اتمی ندارد

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۰۰۴۶۴ سرخط اخبار

"بنی گانتز"، فرمانده ارتش صهیونیستی اذعان کرد که باور ندارد ایران تصمیمی برای تولید سلاح اتمی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنی‌ گانتز با این حال ادعا کرد که اگر ایران به کشوری هسته‌ای بدل شود، ابعادی منفی برای جهان و منطقه خواهد داشت و این از آن‌روست که به خود آزادی عمل خواهد داد.

وی با تکرار این مطلب که اسرائیل به نابودی از سوی ایران تهدید شده مدعی شد که رژیم متبوعش همچنان به عنوان قوی‌ترین قدرت خاورمیانه باقی خواهد ماند! وی در این خصوص به شکست رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه اشاره‌ای نکرد. 

هاآرتص تصریح کرده است که گانتز به عنوان فرمانده ارتش اسرائیل زبانی بسیار احتیاط‌آمیزتر را نسبت به نخست‌وزیر رژیم مزبور به کار گرفته است و همچون نتانیاهو مدام مساله هسته‌ای ایران را به هلوکاست ربط نمی‌دهد.

گانتز می‌گوید: "به وضوح، هرچه پیشرفت هسته‌ای ایران بیشتر شود، شرایط بدتر خواهد شد. سال 2012، سالی بحرانی است اما لزوما سالی نیست که در آن در خصوص جنگ با ایران تصمیم‌گیری شود. مشکل لزوما روز 31 دسامبر 2012 تمام نخواهد شد. ما در دوره‌ای قرار داریم که اتفاقی در آن باید بیفتد: یا ایران برنامه هسته‌ای خود را به برنامه‌ای صلح‌آمیز تبدیل می‌کند یا اینکه جهان و احتمالا ما، باید کاری بکنیم. ما اکنون از میانه بحث‌ها گذشته‌ایم و به پایان آن نزدیک‌تر شده‌ایم."

این موضع احتیاط‌آمیز در حالی اتخاذ می‌شود که مقامات صهیونیستی بارها از احتمال قوی جنگ در سال 2012 میلادی سخن گفته بودند. گانتز با این حال تلاش کرد چنین وانمود کند که ارتش اسرائیل خود را برای استفاده از گزینه نظامی بر ضد ایران آماده می‌کند. این در حالی‌ست که وی چندی پیش اذعان کرده بود که نمی‌تواند تضمین دهد که در صورت مواجهه با ایران، خاک فلسطین اشغالی از موشک‌های ایران و متحدانش در امان باشد.

گانتز افزود: "ایران قدم به قدم به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که که می‌تواند در آن تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای بگیرد. اما هنوز چنین تصمیمی را نگرفته است." وی در ادامه اضافه کرد که رهبران ایران افرادی کاملا عقل‌گرا هستند اما وجود چنین توانی در دست بنیادگرایان اسلامی که در لحظات خاص ممکن است تصمیمات متفاوتی اتخاذ کنند، خطرناک است.

ایران تاکید کرده است که هرگونه تجاوز نظامی را در همان سطح پاسخ خواهد داد. بسیاری از تحلیلگران نیز تهدیدات اسرائیل را بیشتر از جنس بلوف می‌دانند. 

نظر شما :