دیدار لیبرمن از جمهوری آذربایجان

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۰۱:۰۸ کد : ۱۹۰۰۴۵۶ سرخط اخبار

 وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر خود به باکو با مقامات این کشور دیدار و در خصوص افزایش مناسبات دو طرف رایزنی و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از منابع محلی، "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر خود به باکو با مقامات این کشور دیدار و در خصوص افزایش مناسبات دو طرف رایزنی و گفت‌وگو کرد. 

لیبرمن ضمن صحبت از مناسبات دو جانبه رژیم صهیونیستی و آذربایجان خاطر نشان کرد که این مناسبات بسیار خوب و متکی بر اعتماد متقابل است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: یهودیان جمهوری آذربایجان، این کشور را سرزمین مادری خود حس می‌کنند، چرا که جمهوری آذربایجان کشوری استثنایی است که همه اقوام ساکن آن از زندگی در این کشور احساس راحتی و امنیت می‌کنند.

لیبرمن در خصوص موضوع مذاکرات خود با مقامات آذری اعلام کرد که یکی از موضوعات فیمابین، جمهوری اسلامی ایران بود که در همسایگی آذربایجان واقع شده است.

اگرچه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مذاکره خود با آذریها در خصوص اجاره فرودگاه به صهیونیست‌ها اشاره‌ای نکرد، اما کارشناسان منطقه‌ای معتقدند که یکی از اهداف سفر لیبرمن به باکو، مذاکره با مقامات دولت آذربایجان در خصوص نحوه استفاده از فرودگاه‌های نظامی متروکه این کشور است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، جمهوری آذربایجان دارای 16 فرودگاه متروکه است که با اقدامات صورت گرفته شده، هم اکنون 4 فرودگاه از آنها فعال شده‌اند و دولت آذربایجان در حال حاضر بدنبال فعال سازی بقیه آنهاست و اجاره 4 فرودگاه برای صهیونیست‌ها در این راستا صورت می‌گیرد.

به گفته کارشناسان تحولات جاری در جمهوری آذربایجان حکایت از تلاش خزنده‌ای برای یهودی سازی یا دست‎کم افزایش سکونت و حضور یهودیان در باکو دارد. 

پس از افشای حرکت‌های خزنده یهودیان در باکو، کارشناسان منطقه نسبت به یهودی سازی جمهوری آذربایجان هشدار دادند. 

نظر شما :