آمریکا، مقصر اصلی حمله احتمالی اسرائیل به ایران

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۴۹ کد : ۱۹۰۰۴۰۳ سرخط اخبار

یکی از سناتورهای سابق آمریکا در مقاله‌ای تأکید کرد در صورتیکه رژیم صهیونیستی به ایران حمله کند، آمریکا باید تمامی کمک‌های مالی و نظامی به این رژیم را قطع کند در غیراینصورت مقصر اصلی این حمله آمریکا خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی "وترنزتودی"، "جیمز آبورزک" در مقاله‌ای که توسط شورای منافع ملی آمریکا منتشر شد، نوشت: آمریکا باید آشکارا به اسرائیل بگوید در صورتیکه تصمیم بگیرد آمریکا را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه بکشد، همانطور که به جنگ عراق سوق داد، تمامی حمایت‌های مالی، سیاسی و نظامی آمریکا از اسرائیل قطع می‌شود.

*اگر اسرائیل به ایران حمله کند، آمریکا مقصر خواهد بود

این نماینده دموکرات آمریکایی ادامه داد: اگر اسرائیل به ایران حمله کند، آمریکا مقصر خواهد بود زیرا ما در سازمان ملل از اسرائیل حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنیم و ما نمی توانیم منکر چنین همکاری با اسرائیل شویم.

وی ادامه داد که در اینجا صحبت از نجات زندگی و اقتصاد مردم آمریکا است زیرا زمانیکه به دنبال حمله احتمالی اسرائیل قیمت نفت افزایش پیدا کند، زندگی مردم آمریکا تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

*اگر نتانیاهو عواقب قطع کمک آمریکا را در نظر بگیرد ایران را تهدید نمی‌داند

آبورزک ادامه داد: به نظر من در صورتیکه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل تهدیدی را که در نتیجه قطع کمک‌های میلیارد دلاری سالانه آمریکا به تل‌آویو در نظر بگیرد، تهدیدی ایران را نادیده خواهد گرفت.

وی که اولین آمریکایی با اصالت عربی محسوب می‌شود که در سنای آمریکا فعالیت کرده است، سپس نتیجه گرفت که این دیگر به رهبران منتخب ما بستگی دارد که از مردم آمریکا حمایت کنند یا اسرائیل. به طور قطع این خواسته زیادی نیست که از آنها بخواهیم کشور خود را در اولویت قرار دهند.

علاوه بر این سناتور آمریکایی "تاد می" یک فیلسوف آمریکایی نیز پیشر از آمریکا خواسته بود در صورت حمله اسرائیل به ایران، به حمایت مالی از این رژیم پایان دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمریکا سالانه حدود 5 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک مالی و نظامی می‌کند.

*اسرائیل به دنبال سلطه بر دیگران است

این فیلسوف آمریکایی در خصوص کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی ادامه داد که اقدامات مخربانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در 35 سال گذشته انجام داده است، حاکی از آن است که هدف این رژیم سلطه بر دیگران بوده است.

وی تصریح کرد: آمریکا نباید بیش از آنچه که به رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، رژیم شاه ایران، عراق تحت حکومت صدام در حین جنگ با ایران، کامبوج تحت حکومت "پل پات" یا اندونزی در حین کمپین علیه تیمور شرقی کمک می‌کرد به اسرائیل کمک کند.

می نتیجه‌گیری کرد: با توجه به اینکه کمک‌ به اسرائیل از سیاستی حمایت می‌کند که حقوق اساسی بشریت را نقض می‌کند و میلیاردها دلار از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را هدر می‌دهد، وقت آن است که به این کمک‌ها پایان دهیم.




نظر شما :