هیأت وزیران امارات خواستار توسعه روابط با ایران شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۰۰۳۶۹ سرخط اخبار
هیأت وزیران امارات در نشستی که روز گذشته در ابوظبی برگزار کرد، روابط با جمهوری اسلامی ایران را تاریخی خواند اما بار دیگر ادعاهای واهی خود را درباره جزایر ایرانی مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات، در نشست روز گذشته هیئت وزیران امارات که به ریاست شیخ "محمد بن راشد آل مکتوم" برگزار شد، روابط ایران و امارات تاریخی خوانده شد و بر اهمیت توسعه آن تاکید شد.
در این نشست تاکید شد: امارات با ارج نهادن بر این روابط دو جانبه بر ضرورت حل مسئله جزایر سه گانه از طریق گفتگو و یا حقوق بین المللی تاکید می کند.
هیئت وزیران امارات در حالی روابط ایران و امارات را تاریخی خوانده که از قدمت این کشور بیش از 40 سال نمی گذرد.
از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز در نظر دارد روز پنج شنبه جاری نشستی را برای بررسی ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه که مالکیت تاریخی آن از ایران است، برگزارکند.
البته بر مبنای اسناد تاریخی اماراتی ها درباره جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسی هیچ گونه ادعایی را نمی توانند مطرح کنند و اما بهانه جویی آنها از طریق قرارداد 1971 دولت وقت ایران با انگلیس درباره جزیره بوموسی ایجاد شده است.
خاطر نشان می شود امارات هفته گذشته سفیر خود را در پی سفر"محمود احمدی نژاد" به جزیره ابوموسی از تهران فراخوانده بود. این در حالی است که مالکیت تاریخی جزیره ابوموسی از آن ایران است و ادعاهای امارات در این باره هیچ زمینه حقوقی بین المللی ندارد.

5151

نظر شما :