پاسخ دمشق به هر حمله اسرائیل به سوریه یا ایران یا لبنان

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۴ کد : ۱۹۰۰۳۴۵ سرخط اخبار

کارشناسان صهیونیست، وقوع جنگ احتمالی میان سوریه و رژیم صهیونیستی را برای این رژیم هزینه‌بردار خواندند و تاکید کردند که از دمشق نشانه آغاز جنگ به چشم نمی‌خورد ولی در صورت حمله تل‌‌آویو به سوریه یا ایران پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش کرد که کارشناسان و ژنرال‌های صهیونیست اعلام کرده‌اند که سوریه توان لازم را برای آسیب‌زدن به اسرائیل دارد.

بنا بر این گزارش، این کارشناسان اعلام کردند که سوریه در هر جنگ احتمالی آینده، قدرتی واقعی برای آسیب زدن به اسرائیل را در اختیار دارد.

کارشناسان دیگری در قبال این دیدگاه، تاکید کردند که «اما این تهدید به سطحی نخواهد رسید که موجودیت اسرائیل را تهدید کند اما در عین حال آزاردهنده و تاثیرگذار خواهد بود».

این کارشناسان همچنین اعلام کردند که هر اقدامی علیه ایران، تشدید وضعیت احتمالی آینده را که در ارزیابی‌های ارتش اسرائیل آمده یا آغاز حمله‌ای کشنده یا انتقال سلاح راهبردی از سوریه به حزب‌الله را تعجیل خواهد کرد که همه این امور می‌تواند مقدمه جنگی بزرگ باشد.

پروفسور موشه معوز متخصص امور سوریه در دانشگاه عبری در قدس غربی اشغالی اعلام کرد که سوریه نیز در این جنگ متحمل زیان هنگفتی می‌شود.

وی تصریح کرد که «اساس قدرت سوریه و تهدید بزرگ از جانب این کشور، در موشک‌های دوربرد نهفته است».

بنا بر دیدگاه این کارشناس، «برتری راهبردی ارتش اسرائیل کاملا روشن است اما در جنگ [احتمالی] ، طرفین متحمل خسارت می‌شوند. موشک‌های سوریه به همه شهرهای اسرائیل می‌رسد و سامانه ضدموشکی هم نمی‌تواند با همه موشک‌ها مقابله کند».

بنا بر این گزارش، پروفسور معوز افزود که «هیچ نشانه‌ای از سوریه مبنی بر آغاز جنگ به چشم نمی‌خورد ولی به هر حمله اسرائیل به خود یا به ایران یا به لبنان پاسخ خواهد داد».




نظر شما :