انتقال تیموشنکو به بیمارستان

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۴ کد : ۱۹۰۰۳۱۴ سرخط اخبار

نخست وزیر سابق اوکراین که در حال سپری کردن دوره حبس خود است، به دلیل وخامت وضعیت جسمانی و به توصیه پزشکان آلمانی در بیمارستانی در شهر خارکوف (شرق اوکراین) بستری شد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا»، "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر سابق اوکراین به بیمارستان مرکزی شهر خارکوف (در شرق این کشور) منتقل شد.

نخست وزیر سابق اوکراین جمعه شب (20 آوریل) بالاخره با درمان خود توسط کلینیک تخصصی خارکوف که پزشکان آلمانی توصیه کرده بودند، موافقت کرد و در ساعت 23 شب گذشته در این بیمارستان بستری شد.

تیموشنکو در ماه اکتبر سال 2011 به خاطر سوء استفاده از اختیارات نخست وزیری خود در زمان انعقاد قرارداد گازی با روسیه و وارد ساختن خسارات مالی هنگفت به دولت اوکراین به 7 سال حبس محکوم شد. نخست وزیر سابق اوکراین از زمان دستگیری خود در آگوست سال 2011 دچار مشکلات سلامتی شد که برای مدت زیادی مقامات کی‌یف را مسبب بیماری خود معرفی نموده و از درمان توسط پزشکان اوکراینی خودداری می‌کرد.

در فوریه سال 2012  پزشکان آلمانی که در زندان وضعیت جسمانی تیموشنکو را تحت نظر گرفتند، بیماری وی را بسیار جدی تشخیص دادند. البته علت و نوع بیماری وی اعلام نشد، ولی بر اساس اطلاعات برخی رسانه‌ها، تیموشنکو از اختلال خواب شدید رنج می‌برد که منجر به ضعف شدید بدنی وی شده است.

در اوایل ماه آوریل دادستانی کل اوکراین به تیموشنکو اجازه داد تا دوره درمانی را در خارج از زندان سپری کند و وزارت بهداشت و درمان اوکراین پیشنهاد کرد تا وی در مرکز تجزیه و تحلیل اوکراین تحت مداوا قرار بگیرد. البته نخست وزیر اوکراین از بستری شدن در این مرکز تا زمانی که پزشکان آلمانی چنین توصیه‌ای نکنند، خودداری کرد.

وکلای مدافع تیموشنکو از دادن توضیح در این خصوص که چرا این پزشکان کلینیک تخصصی خارکوف را بجای مرکز درمانی اوکراین توصیه نمودند، خودداری کردند.




نظر شما :