گزارش تصویری: دیکتاتورها چه خودروهایی سوار می‌شوند

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۹۰۰۳۰۷ سرخط اخبار
این ارزوی هر کسی است: یک خودروی سریع، راه طولانی که انتهای آن به افق می رسد، بنزین ارزان‌قیمت بی حد و حصر و مصونیت از جریمه شدن! اما اگر شما یکی از پادشاهان یا دیکتاتورهای خاورمیانه باشی این برایتان رویا نیست بلکه واقعیت است.
این ارزوی هر کسی است: یک خودروی سریع، راه طولانی که انتهای آن به افق می رسد، بنزین ارزان‌قیمت بی حد و حصر و مصونیت از جریمه شدن! اما اگر شما یکی از پادشاهان یا دیکتاتورهای خاورمیانه باشی این برایتان رویا نیست بلکه واقعیت است.

از انجایی که دور جدید مسابقات  فرمول یک آخر این هفته در بحرین برگزار می شود، منتقدان می گویند انجام این کار به یک رژیم سرکوبگر مشروعیت می افزاید. فکر می کنیم اکنون می تواند زمان مناسبی برای نگاهی به عشق کودکانه دیکتاتورها که به اشیا سریع و درخشان دارند، باشد.

هفته گذشته قریانعلی بردی محمداف، رئیس جمهور منتخب ترکمنستان در اولین دوره مسابقات اتومبیا رانی که در کشورش برگزار می شد ظاهر شد؛ با یک بوگاتی ویرون 2.2 میلیون دلاری! و بعد...البته که مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشت.

 
 

جاده‌های چچن منحصرا به دلیل اینکه جای امنی برای رانندگی با سرعت بالا هستند شناخته نمی شوند. اولا پر از چاله‌ها و خطرات دیده نشده هستند و ثانیا مردم در انجا دیوانه وار رانندگی می کنند؛ اما وقتی شما رئیس جمهور رمضان قدیرف باشید و یک کاروان از SUV های زرهی شما را احاطه کرده باشند قضیه تا حدودی فرق می کند. ناوگان ابرخودروهای مشکی رنگ وی شامل یک رولزرویس فانتوم کوپه، یک فراری 430، و یک لامبورگینی رونتون 1.5 میلیون دلاری. از این خودرو تنها 20 عدد در دنیا ساخته شده است.

 
 

معمر قذافی شاید خود را یک "بدون" ساده (طایفه ای از اعراب بیابان‌گرد) می نامید اما وقتی زمان حمل و نقل رسید، شتر وسیله وی نبود. در سال 2009 بود که قذافی از ابرخودروی سفارشی طراحی شده اش به نام "ساروخ الجماهیریه" یا موشک‌های لیبی رونمایی کرد. یک شبه سدان با پنج صندلی!

اما سرعت تنها هدف رهبر برادرانه نبود: با یک موتور 230 اسب بخاری، این ماشین برای کندن بزرگراه‌های لیبی طراحی نشده بود. در عوض این خودرو برای این طراحی شده بود تا ایمن ترین ماشین دنیا باشد، با تعداد ایربگ دو رقمی!

متاسفانه تنها یکی از این خودرو تولید شده است.
 

 
 

فارن پالیسی و کن سیلوراستاین نگاهی دقیق به زندگی اسرافگرایانه و معاملات مشکوک تئودورین ابیانگ انگوئما، پسر دیکتاتور گینه استوایی شامل جمع اوری کلکسیون خودروی وی انداخته است. وی در کلکسیون ماشین‌اش 7 فراری، 5 بنتلی، 4 رولزرویس، 2 لامبورگینی، 2 مرسدس بنز، 2 می‌باخ، 2 بوگاتی ویرون و یک استون مارتین دارد که بنا بر گزارش خودروی دلخواهش از این بین یک بوگاتی ویرون آبی شبیه بالاست. و همه این‌ها در دولتی است که وزیرش ماهانه 5000 دلار دستمزد می گیرد.

سپتامبر گذشته فرانسه 11 خودرو وی را به اتهام پولشویی توقیف کرد.
 

 
 

دیکتاتور چاق و عجیب سابق هائیتی ژان-کلود بی‌بی داک دووالیه یک عاشق بدنام خودروهای اسپرت بود. خودروی دلخواهش  هم یک فراری تستاروسا با رنگ قرمز براق بود. بعد از فرار از هائیتی در 1986 – بنا بر گزارش‌ها در هواپیمای نیروی هوایی امریکا که حامل وی بود پر بود از ماشین‌های اسپرت ، موتورسیکلت‌ها و کالاهای لوکس همسرش. در بالا تصویری از یک فراری تستاروسای جدید مشاهده می شود.
 

 
 

چه کسی می گوید که فاشیست‌ها نمی توانند چیزهای خوب داشته باشند؟ بنیتو موسولینی دیکتاتور ایتالیایی عاشق مسابقه اتومبیل‌رانی بود و آلفارومئو یک نسخه ویژه از خودوری اسپرت افسانه‌ای‌اش به عنوان هدیه برای وی ساخته بود. این خودرو "پسکارا اسپایدر" نام داشت. در بالا عکس خودروی موسولینی که در سال 2008 به نمایش درآمد را می بینید.

 

( ۱ )

نظر شما :