رونمایی از سومین بمب هسته ای؟

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۷ کد : ۱۹۰۰۳۰۰ سرخط اخبار
یک روزنامه کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی مقدمات برای سومین آزمایش هسته‌ای خود را دو هفته پس از پرتاب ناموفق یک راکت دوربرد، تکمیل کرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه چوسون ایلبو - چاپ کره جنوبی - نوشت: اطلاعات درباره سومین آزمایش اتمی کره شمالی از یک منبع دولتی است. این اطلاعات مرتبط با مقدمات آزمایشی است که قرار است در شهر "پونگی ری" واقع در شمال شرق کره شمالی صورت گیرد.
در این منطقه دو آزمایش اتمی دیگر در سال‌های 2006 و 2009 صورت گرفته بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره شمالی از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد.
یکی از مقام‌های دولت کره جنوبی در هشتم آوریل سال جاری میلادی گفته بود که تصایر ماهواره‌ای حاکی از این است که یک تونل زیرزمینی در محل آزمایش اتمی ساخته شده است.
این منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: توده خاک و شن خارج از تونل جدید از میان رفته است. احتمال این مساله زیاد است که پیونگ یانگ یک وسیله اتمی در داخل این تونل نصب کرده و آن را با شن و خاک پوشانده است.
از سال گذشته میلادی، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا و کره جنوبی این عملیات خاک‌برداری را تحت نظارت قرار داده‌اند. اما هنوز این موضوع را تایید نکرده‌اند که آیا پیونگ یانگ کابل‌هایی برای انفجار نصب کرده یا خیر.
این منبع آگاه کره جنوبی در ادامه افزود: به صورت تکنیکی این امر برای کره شمالی امکان پذیر است که ظرف مدت دو هفته آزمایش موشکی انجام دهد.
گمان می‌رود که کره شمالی مقدار کافی پلوتونیوم برای شش تا هشت بمب اتمی داشته باشد.

نظر شما :