اتحادیه اروپا: در تحریم نفتی ایران بازنگری می کنیم

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۰۰۲۷۶ سرخط اخبار
 
با تشدید بحران اقتصادی در غرب و در پی افزایش گمانه زنی ها در مورد احتمال اندک جبران کمبود نفت ناشی از تحریم ایران، مقامات اروپایی از امکان بازنگری در تصمیم خود برای تحریم نفت ایران خبر می دهند.
 
به گزارش «تابناک»، یکی از اعضای بلندپایه اتحادیه اروپا امروز اعلام کرده ممکن است این اتحادیه ظرف دو ماه آینده در تصمیم خود برای تحریم نفت ایران که قرار بوده از ماه ژوئیه عملی شود، بازنگری کند.
 
خبرگزاری «رویترز» ضمن بیان این خبر نوشت 27 کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت کرده اند به دلیل نگرانی از تأثیر تحریم نفتی ایران بر قیمت های جهانی نفت و دیگر تأثیرات دامنه دار این موضوع، در تصمیم خود تجدیدنظر نمایند.
 
بر اساس این گزارش، از دیگر دغدغه های اتحادیه اروپا، ناتوانی اعضایش از یافتن منابع جایگزین برای نفت ایران است که این امر به ویژه در مورد یونان مصداق دارد.
 
این در حالی است که کشورهای اتحادیه اروپا در ماه ژانویه تصمیم گرفته بودند برای افزایش فشار بر ایران بر سر برنامه هسته ای، خرید نفت از ایران را ممنوع کنند.
 
این مقام بلندپایه اروپایی که نخواسته نامش فاش شود اشاره کرده که یونان از اتحادیه اروپا درخواست کرده بحث بازنگری در این موضوع را در ماه مه یا ژوئن پیگیری کنند. 
 
این سخنان، گفته های پیشین تحلیلگران مبنی بر ضعیف بودن امکان تحریم کامل نفتی ایران را تصدیق می کند. این امر به ویژه از آنجا اهمیت می یابد که کشورهای اروپایی در حال حاضر هنوز با بحران اقتصادی روبرو هستند و آمریکا نیز با بحران قیمت سوخت دست و پنجه نرم می کند. 
 
علاوه بر این، برخی تحلیلگران عنوان می کنند که تحریم نفتی ایران، با توجه به افزایش قیمت های جهانی در عمل تأثیری منفی بر درآمدهای ایران نداشته و طرح غرب در واقع شکست خورده است. 

نظر شما :