تحریم ها علیه میانمار لغو می شود

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۰۰۲۲۰ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تصمیم گیری وزرای خارجه این اتحادیه درباره میانمار در روز دوشنبه در لوکزامبورگ از لغو تحریم ها علیه این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "کاترین اشتون" روز گذشته در یک سخنرانی مقابل پارلمان اروپا در "استراسبورگ" فرانسه اعلام کرد که اعضای این اتحادیه احتمالا تحریم ها علیه میانمار را لغو کنند.

وی افزود: در ماه ژانویه ممنوعیت صدور روادید را به میانمار به حالت تعلیق در آوردیم و در پایان ماه جاری در تلاش برای لغو بیشتر تحریم ها هستیم.

اشتون تاکید کرد: وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه آتی در لوکزامبورگ در این باره تصمیم می گیرند، باید با میانکار همکاری کنیم و در پایان ماه جاری ممنوعیت صدور روادید را لغو کنیم.

وی در ادامه از دعوت وزیر خارجه میانمار به بروکسل خبر داد و گفت: پارلمان اروپا نیز در ماه فوریه به میانمار سفر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا همکاریهای سازنده و نزدیک خود را با میانمار آغاز کرده و به ایجاد اصلاحات و رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این کشور کمک می کند.

اشتون گفت: می خواهم برای حفظ صلح و ثبات در مناطقی که درآن درگیریهای قومی وجود دارد، تلاش کنم و خواهان رشد و توسعه آنها هستم.

وی افزود: لغو تحریم ها و افزایش کمک به میانمار کافی نیست بلکه باید کمک های اساسی را به بخش خصوصی داشته باشیم و شرکت های اروپایی را به سرمایه گذاری در این کشور تشویق کنیم.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ضمن موافقت در این باره اعلام کردند که هدف از کاهش تحریم ها تشویق دولت نظامی میانمار برای ادامه اصلاحات است.

اتحادیه اروپا ومسئول سیاست خارجی این اتحادیه از اصلاحاتی که در ماهها و هفته های اخیر در میانمار بوجود آمده قدردانی کردند. آنها همچین حمایت خود را از "آنگ سان سوچی" مخالف دولت میانمار اعلام کردند.




نظر شما :