الشاطر: اخوان المسلمین خواهان قدرت نیست

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۰۰۱۲۳ سرخط اخبار

نامزد گروه اخوان‌المسملین در انتخابات ریاست جمهوری مصر عنوان داشت که انقلاب این کشور در خطر است و مردم مصر باید آماده باشند تا بار دیگر برای حفاظت از انقلابشان به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، خیرت الشاطر، نامزد اخوان‌المسلمین مصر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر که اخیرا رد صلاحیت شده است، عنوان داشت: انقلاب مصر در خطر است و باید آماده باشیم تا بار دیگر برای تظاهرات و تحصن در میدان‌های مختلف کشور به خیابان‌ها بیاییم.

وی در ادامه افزود: هرگز به امثال حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر اجازه نخواهیم داد که انقلاب ما را به سرقت ببرد.

الشاطر همچنین تاکید کرد: اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت خواهد کرد، چه من نامزد آنها باشم چه محمد مرسی.

وی در ادامه افزود: عوامل حزب حاکم سابق مصر مانند عمرو موسی و احمد شفیق از یک سال قبل تاکنون برای به دست گرفتن پست ریاست جمهوری تبلیغ می‌کنند و تلاش دارند تا نامزدهای اسلام‌گرا را از این رقابت‌ها دور کنند.

الشاطر همچنین عنوان داشت: پیروزی اسلام‌گراها در انتخابات پارلمانی مصر بیان‌گر خواست و اراده مردم این کشور بوده است. دشمنان ما تلاش دارند تا نسخه جدید و اصلاح شده‌ای از سیاست‌های مبارک ارائه دهند اما ما با تمام این اقدامات مبارزه خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: ما خواهان تشکیل دولت ائتلافی هستیم، روش اخوان المسلمین در ایجاد تغییرات در کشور روشی مسالمت‌آمیز است. ما نمی‌خواهیم دیدگاه‌های خود را با استفاده از خشونت ارائه دهیم.

الشاطر همچنین عنوان داشت: اخوان المسلمین مصر با گروه‌های اسلامی مختلف در این کشور در خصوص انقلاب مصر رایزنی می‌کند. خواست و اراده ملت مصر معیار انتخاب رئیس جمهوری آینده خواهد بود.

الشاطر همچنین تاکید کرد: اخوان المسلمین به دنبال قدرت برای جاه‌طلبی نیست بلکه می‌خواهد آرزوهای ملت مصر را محقق کند.

وی در ادامه افزود: تاکنون اهداف انقلاب به صورت کامل محقق نشده است. توطئه‌گران تلاش دارند تا میان ملت و اخوان المسلمین شکاف ایجاد کنند اما شکست می‌خورند.




نظر شما :