ما می‌دانیم که ایران سلاح هسته‌ای نمی‌سازد

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۱ کد : ۱۸۹۸۱۴۱ سرخط اخبار
 ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نسبت به پیامدهای هر گونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار داده و بر ضرورت ادامه راهکارهای دیپلماتیک علیه ایران تأکید کرده است، حال آن که مقامات رژیم صهیونیستی، بار دیگر زمزمه جنگ سر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، «دمپسی» که در مصاحبه با «فرید زکریا» در تلویزیون «سی.ان.ان» سخن می‌گفت، اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران را «بی‌ثبات کننده» خواند. 

وی ادامه داد: «تصمیم حمله به ایران در اوضاع کنونی عاقلانه نیست». 

دمپسی همچنین اظهار داشت: دولت آمریکا مطمئن است، اسرائیلی‌ها «نگرانی‌های ما را درک می‌کنند».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه سخنان خود، با اشاره به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اظهار داشت: «ما بر این باوریم که ایران، کنشگری عقلایی است. ما همچنین می‌دانیم یا بر این باوریم که نظام ایران، تصمیمی مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای نگرفته است»؛ البته دمپسی به گونه‌ای از تشدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده و گفته که تحریم‌ها دارد کارساز می‌شود.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که روز گذشته، «بنی گانتس»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل، تنها حافظ واقعی امنیت خود است، ادعا کرد این رژیم خود به تنهایی درباره حمله به ایران تصمیم خواهد گرفت.

از سوی دیگر، در پی استقبال اتحادیه اروپا و آمریکا نسبت به از سر گیری مذاکرات هسته‌ای با ایران و مخالفت رژیم صهیونیستی با این امر، «تام دانیلون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به تل‌آویو سفر کرد تا با مقامات این رژیم درباره مسائل گوناگون منطقه‌ای گفت‌وگو کند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که در جریان این مذاکرات، مقامات اسرائیلی به شدت مخالفت خود را با دیدگاه‌های آمریکا درباره ایران نشان داده‌اند.

به این ترتیب، گویا اختلاف نظر مقامات غربی، به ویژه آمریکایی‌ها با مقامات اسرائیلی درباره نحوه اقدام مقتضی در رابطه با ایران شدت یافته است. 

گفتنی است، در حالی که مقامات غربی با آگاهی از پیامدهای بی‌ثبات کننده حمله به ایران برای منطقه، نسبت به هر گونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار می‌دهند، اسرائیلی‌ها با پافشاری نامعقول به چیزی جز از میان بردن کامل برنامه هسته‌ای ایران رضایت نمی‌دهند. 

گویا، جامعه بین‌المللی اکنون بیشتر از بابت اقدام «کنشگر غیرعقلایی»، یعنی رژیم صهیونیستی نگران است تا صرف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران!

نظر شما :