باراک خواستار اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۸۹۸۱۳۲ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه با متهم کردن ایران به تلاش برای تولید سلاح هسته‌یی مدعی شد: ایران مسلح به سلاح هسته‌یی باعث راه افتادن رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه می‌شود.

باراک که رژیم متبوعش تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه محسوب می‌شود در تلاش برای تهدید جلوه دادن ایران به خبرنگاران در توکیو گفت: ایران هسته‌یی تهدیدی برای کل جهان و نه فقط اسراییل است. دیگر قدرت‌های بزرگ در خاورمیانه، احتمالا عربستان شاید ترکیه و شاید حتی مصر، تلاش خواهند کرد تا به توان هسته‌یی دست یابند.

او با ذکر این که "باید روند اعمال تحریم‌ها را تشدید کنیم" اعمال تحریم‌های "فلج کننده" با هدف منزوی کردن ایران را خواستار شد.

با این حال باراک اذعان کرد که با وجود تحریم‌های غرب علیه ایران شاهد هیچ نشانه‌ای از آمادگی تهران برای ترک خواسته‌های هسته‌یی خود نبوده است.

باراک برای گفت‌و‌گو با یوشیهیکو نودا، نخست‌وزیر ژاپن و زیران این کشور درباره امنیت خاورمیانه و آسیای شرقی در ژاپن به سر می‌برد.

در عین حال بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بنی گنتز، رییس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران نه تنها "‌مشکل اسراییل" بلکه مشکلی برای "جهان و منطقه" است.

او گفت که این رژیم در نهایت خودش درباره چگونگی اقدام درباره ایران تصمیم گیری می‌کند.



نظر شما :