نقشه جدید سناتورهای آمریکایی برای تحریم ایران

۳۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۱۸۹۷۲۵۶ سرخط اخبار
سناتورهای آمریکایی به وزیر امور خزانه‌داری این کشور هشدار دادند که یک قانون جدید با هدف اعمال فشار علیه برنامه هسته‌یی ایران را تضعیف نکند و به کشورها اجازه ندهد که از معیارهای مختلف برای فرار از تحریم‌های مالی استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر گزارش داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال بررسی چگونگی اعمال قانونی است که به کشورها و موسسات‌شان اجازه نمی‌دهد با بانک مرکزی ایران تعامل داشته باشند.
اینکه دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا چگونه تعریف می‌کند که کشوری خرید نفت خام خود از ایران را "به طور جدی کاهش داده است" یا خیر، تعیین می‌کند که آیا این کشور باید از سیستم مالی آمریکا حذف شود یا نه.
مارک کرک و رابرت منندز، سناتورهای آمریکایی روز پنج‌شنبه در نامه‌ای به تیموتی گیتنر، وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشتند: یک تعبیر نامتعادل جدیت سیاست تحریم‌ها را زیر سوال می‌برد و سیگنال‌های متضادی هم برای ایران و هم برای متحدان‌مان ارسال می‌کند.
کرک که جمهوریخواه است و منندز که دموکرات است، با کمک یکدیگر در تنظیم قانون تحریم‌ها علیه ایران دخالت داشتند.
آنها از گیتنر خواستند که برای تعریف این قانون از قیمت نفت استفاده کند و نه میزان آن و گفتند که حداقل هزینه‌ای که دولت‌ها باید به ایران بپردازند تا مطابق با قوانین آمریکا عمل کرده باشند، باید 18 درصد کمتر باشد. این سناتورهای آمریکایی در نامه خود نوشتند: یک سیاست تحریم‌های موفق بر مبنای تاثیر آن روی ایران ارزیابی خواهد شد و صرف نظر از میزان تامین نفت ایران برای بازار، درآمدهای نفتی این کشور را کاهش خواهد داد.
در این میان دولت اوباما روی مجبور کردن کشورها به کاهش میزان خرید نفت ایران متمرکز است و معتقد است که طبق شواهد موجود، کشورها واردات نفتی خود را کاهش خواهند داد.

 

نظر شما :