وزیر امور خارجه فرانسه:

امیدواریم ایران تحریم شود!

۳۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۸۹۷۲۵۵ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه فرانسه گفت که انتظار دارد وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه درباره تحریم نفت ایران و انسداد دارایی‌های بانک مرکزی ایران به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه پس از دیدار با کوین راد، همتای استرالیایی‌اش گفت: در روز دوشنبه در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا ما می‌توانیم درباره بسته‌ی تحریم‌ها در این دو حوزه به توافق برسیم.
به گزارش خبرگزاری رویترز، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه اظهارات روسیه و ایران را مبنی بر اینکه همه طرفین برای از سرگیری مذاکرات آماده هستند، تکرار کرد، اما ژوپه شک و تردید بیشتری نسبت به این امر نشان داد.
وزیر امور خارجه فرانسه که کشورش در راس کشورهای دیگر خواستار تحریم‌های جدیدی علیه ایران شده است تا تهران را برای تعلیق فعالیت‌های هسته‌یی‌اش تحت فشار بیشتری قرار دهد، مدعی شد: ما همواره گفته‌ایم که برای گفت‌وگو آماده‌ایم. کاترین اشتون (رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا) تلاش‌های ملموسی انجام داده است اما متاسفانه ایران تا به امروز به شفافیت یا همکاری در زمینه روند گفت‌وگوها متعهد نشده است.
ژوپه افزود: به همین دلیل است که ما برای اجتناب از گزینه نظامی مجبوریم تحریم‌ها را تشدید کنیم.
کوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا که در کنار ژوپه صحبت می‌کرد، گفت که چین و سایر کشورهایی که هنوز از ایران نفت وارد می‌کنند باید به خاطر داشته باشند که قدرت‌های جهانی مصمم‌اند فشار بیشتری را علیه تهران اعمال کنند تا این کشور را از تداوم غنی‌سازی اورانیوم منصرف کنند.

راد گفت: ما قصد داریم از دوستان‌مان در پکن و نقاط دیگر آسیا بخواهیم که به طور جدی در این باره فکر کنند. ما از آنها می‌خواهیم که حواس‌شان به سایر کشورهای عضو جامعه بین‌المللی که در تلاشند فشار بیشتری را که برای تغییر موضع دولت ایران الزامی است اعمال کنند، باشد.
وزیر امور خارجه استرالیا گفت: کشورش مطابق با دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران عمل خواهد کرد.
راد ادعا کرد :ایران همچنان با بی‌اعتنایی رفتار می‌کند و به همین دلیل گزینه‌های چندانی برای جامعه بین‌المللی باقی نمانده است.
در این میان، ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در واکنش به این فشارها از واردات نفتی گسترده کشورش از ایران دفاع کرده است.

 

نظر شما :