هشدار سفیر ایران در کره به سئول

۲۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۸۹۷۲۲۰ سرخط اخبار

' احمد معصومی فر'، همزمان با توطئه های ' رابرت آینهورن ' مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در سئول ، در مصاحبه ای به دولت کره جنوبی توصیه کرد، منافع ملی و اقتصادی خود را بیش از گذشته مد نظر قرار دهد.

به گزارش ایرنا، وی به خبرنگار روزنامه ' کوریا تایمز' گفت: فشار واشنگتن به سایر کشورها جهت پیوستن به تحریم های تازه در حکم تحمیل قوانین داخلی آمریکا بر قوانین بین المللی است .

وی افزود: ' تحریم های آمریکا ایده خطرناکی است، بدین معنی که قوانین داخلی آمریکا را بر قوانین بین المللی تحمیل می کند و دولت کره در صورت اجرای آن اول از همه متضرر خواهد شد.' سفیر ایران خاطرنشان کرد: ' جایگزین کردن مشتری برای نفت ایران چندان مشکل نیست چرا که هم اکنون تولید نفت در حد 80 میلیون بشکه و تقاضا در حدود 90 میلیون بشکه است.

وی تاکید کرد: اگر دولت کره جنوبی روابط خود را با ایران محدود کند در مناسبات آینده خود با ایران ضرر خواهد کرد.

وی به فریب کاری های آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا بر اساس گزارش ها و اتهام های بی اساس عراق و افغانستان را مورد حمله قرار داد که طی آن هزاران تن از جمله نیروهای آمریکایی کشته شدند.

معصومی فر، روابط ایران و کره جنوبی را تاریخی با بیش از 1500 سال قدمت توصیف کرد و گفت: صادرات نفت ایران به کره از 50 سال پیش که روابط سیاسی بین دو کشور برقرار گردید آغاز شد.

وی تصریح کرد: امسال سال مهمی برای کره و ایران بشمار می آید چرا که دو کشور پنجاهمین سالگرد برقراری روابط فیمابین را از طریق برگزاری برنامه های فرهنگی در دو کشور جشن خواهند گرفت.

سفیر ایران در سئول گفت: 'همانطور که ایران بارها اعلام کرده فعالیت های هسته ای ما صلح آمیز بوده و با هدف تولید برق تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.

وی افزود: در ایران قوانین طبق اسلام و بر اساس آموزه های دین وضع می شود و به موجب آن تولید و توسعه تسلیحات هسته ای حرام است.

وی افزود، بر همین مبنا شعار ما این است:' انرژی هسته ای برای همه و تسلیحات هسته ای برای هیچکس.'

کوریا تایمز در گزارش خود نوشت: سئول اذعان دارد که هزینه تحریم های آمریکا برای کره سنگین خواهد بود چرا که ظرفیت پالایشگاهی آن بطور خاص با نفت خام ایران تناسب دارد و اینکه اقتصاد کره بسیار انرژی بر است.

کره جنوبی بعنوان کشوری با پایه سنگین صنعتی پنجمین وارد کننده عمده نفت در جهان است.

'رابرت آینهورن '، مشاور وزیر خارجه آمریکا در راس هیاتی از روز سه شنبه به سئول سفر کرده تا مقام های کره ای را برای تحریم نفت ایران تحت فشار قرار دهد.

این سومین سفر آینهورن به کره جنوبی سه سه ماه اخیر است. 

نظر شما :