پاکستان درخواست سفر فرستاده آمریکا را رد کرد

۲۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۸۹۷۲۱۷ سرخط اخبار
یکی از مقام‌های ارشد دولت پاکستان امروز (چهارشنبه) با تاکید بر افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و اسلام‌آباد، گفت: اسلام‌آباد درخواست سفر فرستاده ویژه آمریکا را به این کشور رد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد دولت پاکستان به دلایل عدم پذیرش درخواست "مارک گراسمن"، فرستاده ویژه آمریکا به پاکستان اشاره‌ای نکرد.

روابط میان اسلام‌آباد و واشنگتن در جریان حمله 26 نوامبر ناتو به پست‌های مرزی پاکستان که 24 سرباز پاکستانی در آن کشته شدند، به پایین‌ترین حد خود طی سال‌های گذشته رسیده است.

این مقام ارشد پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، گفت: سفیر آمریکا در پاکستان خواسته بود تا به این کشور سفر کند اما ما به اطلاع وی رساندیم که هم‌اکنون امکان چنین سفری وجود ندارد.

وجود تنش‌ها میان آمریکا و پاکستان، تهدیدی برای شکست اقدامات ایجاد صلح در افغانستان محسوب می‌شود.

رد درخواست گراسمن در شرایطی رخ داد که قرار است وی طی روزهای آتی به افغانستان و قطر سفر کند.

"مارک تونر"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه گفت که آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که پاکستان باید پیش از سفر آتی گراسمن بازنگری خود را در مورد رابطه‌های آتی تکمیل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر این موضوع تاکید کرده که به رغم وجود چالش‌هایی، پاکستان باید همچنان به "نقش محوری" خود در فرآیند سازش در افغانستان ادامه دهد.

وی همچنین اعلام کرد، سفیر آمریکا در پاکستان پیشتر برای انجام مذاکرات در مورد فرآیند سازش در افغانستان به ریاض و آنکارا سفر کرده و با مقام‌های عربستان و ترکیه دیدار کرده است.


نظر شما :