تحرکات نظامی اسرائیل شدت گرفت

۲۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۴ کد : ۱۸۹۶۹۶۲ سرخط اخبار
در حالی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) راهی یونان می‌شود، مقامات قبرسی از امضای توافق‌نامه نظامی با این رژیم خبر دادند.

به گزارش انجمن دانشجویان خبرنگار ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز برای گفت‌وگو با مقامات یونانی از جمله وزیر دفاع این کشور و گسترش همکاری‌های نظامی بین دوطرف راهی یونان می‌شود.

طی 6 ماه گذشته این چهارمین مقام ارشد رژیم صهیونیستی است که به یونان می‌رود.

از سوی دیگر خبرگزاری قبرس به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که قبرس یک توافقنامه نظامی با رژیم صهیونیستی امضا کرده است که این توافق‌نامه در زمینه همکاری دفاعی، حمایت و تبادل اطلاعات است.

این توافق‌نامه در پی سفر وزیر دفاع قبرس به سرزمین‌های اشغالی امضا شد و وزیر دفاع قبرس پس از امضای این توافق‌نامه ابراز امیدواری کرد که صلح میان رژیم صهیونیستی و کشورهای همسایه‌اش برقرار شود.

ایهود باراک، نیز آمادگی رژیم صهیونیستی را برای همکاری جهت برقراری صلح در منطقه اعلام کرد و تصریح کرد که سال 2012 تصمیمات استراتژیک و مهمی در خصوص تحقق صلح اتخاذ خواهد شد.

از سوی دیگر منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ترکیه به صنایع نظامی این رژیم اجازه داده است تا در یک مناقصه نظامی ارتش این کشور شرکت کنند.

بنا به گفته این منابع مناقصه مذکور در مورد تعمیر و نگهداری هواپیماهای بدون سرنشین است و صنایع نظامی اسرائیل نیز می‌توانند در این مناقصه شرکت کند.

مقامات ترکیه به دلیل تاخیر رژیم صهیونیستی در تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به آنکارا که پیشتر بر سر آن توافق کرده بودند، خشمگین هستند. کارشناسان سیاسی معتقدند که این اقدام به بهبود روابط ترکیه و اسرائیل کمک می‌کند.



نظر شما :