مردم ژاپن نباید قربانی سیاست‌های امریکا علیه ایران شوند

۱۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۸۹۶۹۲۳ سرخط اخبار

ژروزنامه آنلاین و پرتیراژ نیکی ژاپن نوشت: جایگزین کردن نفت ایران هزینه‌های سنگینی را به دولت و مردم ژاپن تحمیل خواهد کرد و باعث تورم شدید در کشور خواهد شد.

 

به گزارش فارس به نقل از سرویس آنلاین روزنامه "نیکی شیمبون" ژاپن، شرکت‌های نفت ژاپن اگر چه تحت فشار آمریکا به دنبال یافتن منابع جدید نفت به غیر از ایران هستند اما هزینه‌های بالای تهیه نفت از دیگر کشورها می‌تواند اقتصاد ضعیف ژاپن بعد از زلزله ماه مارس را دوباره دچار بحران کند.

 

براساس این گزارش، افزایش هزینه به معنای افزایش سراسری هزینه‌های تولید کنندگان و مصرف کنندگان ژاپنی است.

 

 بعد از وقوع بحران هسته‌ای فوکوشیما، ژاپن برای تولید برق، بیشتر به سوخت های متعارف(فسیلی) متکی بوده است تا انرژی هسته‌ای. بنابراین قطع واردات نفت ایران نه تنها هزینه‌های جاری را افزایش خواهد داد بلکه هزینه‌های تولید صنایع "های تک" ژاپن نیز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و مواد خام افزایش خواهد یافت.

 

 این روزنامه ژاپنی با انتقاد از دولت ژاپن در دنباله روی از سیاست‌های آمریکا می‌نویسد: چرا آمریکا باید چنین هزینه‌هایی را به ملت ژاپن تحمیل کند. ایران روابط دوستانه‌ای با ژاپن دارد و تا کنون هیچ گونه تهدیدی علیه ژاپن و حتی خود آمریکا نبوده است.

 

بنابراین گزارش، ایران آخرین کشور نفتی خاورمیانه است که آمریکا آن را هدف حملات خود قرار داده است.

 

غیر از تاثیر نفت بر اقتصاد داخلی ژاپن، تهدید بستن تنگه هرمز توسط جمهوری اسلامی ایران نیز باعث افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.

 

 چرا چین نفت ایران را تحریم نمی‌کند؟

 

این گزارش با بررسی مواضع چین در مورد تحریم ایران نوشت: چین قصد ندارد نفت ایران را تحریم کند و وزارت خارجه چین با قاطعیت آن را فراتر از قوانین بین‌المللی توصیف کرد. چین به طور معمول به دنبال منابع ارزانتر و آسانتر نفت است و به دیلی مزیت بیشتر در سرمایه گذاری خارجی نسبت به سایر کشورها و در صورت تحریم نفت ایران توسط ژاپن، باعث جذب سرمایه شرکت‌های ژاپنی به دلیل پایین بودن هزینه‌های تولید و سوخت آن کشور نیز خواهد شد.

 

تاوان توطئه ها و بی مسئولیتی دولت ژاپن را مردم می پردازند

 

این گزارش در پایان نوشت: به خاطر دسیسه‌ها و توطئه‌های جهانی دولت آمریکا و بی مسئولیتی‌های دولت ژاپن، زندگی برای مردم ژاپن دشوارتر و گران تر تمام می‌شود.


نظر شما :