رونمایی از چهارمین رزمایش نظامی ایران

۱۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۸۹۶۹۲۱ سرخط اخبار
روزنامه تهران امروز نوشت:

در حالی که روز گذشته رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران با عنوان «شهدای وحدت» دومین روز خود را پشت سر گذاشت،‌فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش بزرگ این نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

خبر رزمایش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حالی رونمایی می‌شود که این رزمایش چهارمین رزمایش ایران است. پیش از این رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ولایت 90» طی 10 روز برگزار و رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران در شرق کشور با عنوان «شهدای وحدت» در حال برگزاری است.

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده که در آینده نزدیک رزمایش بزرگ دریایی خود را برگزار خواهد کرد.امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش بصیرت افزایی کارکنان این نیرو با بیان اینکه رزمایش بزرگ نیروی زمینی در آینده نزدیک برگزار می‌شود، گفت: در این رزمایش بخشی از توان و اقتدار نظامی نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این رزمایش که با محوریت نیروی انسانی و تجهیزات پیشرفته نیروی زمینی ارتش انجام می‌شود، اقتدار نیروهای مسلح را بیش از پیش به دنیا اثبات می‌کند.پوردستان در خصوص پیامدهای رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دنیا به اثبات رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: رزمایش دریایی ولایت 90 همچنین به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در عرصه آبهای داخلی و بین‌المللی می‌تواند مقتدرانه حضور داشته باشد و از اقتدار و منافع خود به شایستگی دفاع کند. 

وی در ادامه اظهار داشت: اگر به سابقه دشمنی و شرارت‌های کشورهای غربی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنگریم، شاهد این موضوع هستیم که دشمن همزمان هم تهدید نرم و هم سخت را در دستور کار داشته است.

پوردستان یاد‌آور شد: کشورهای غربی امروز متناسب با شرایط جهانی و منافع خود محور اصلی فعالیت‌هایش را بر جنگ نرم قرار داده و طبیعی است که وقتی دشمن جنگی را آغاز می‌کند ما باید در برابر آن پدافند داشته باشیم.وی در ادامه اظهارداشت: پس از اقدامات نظامی و سخت افزاری یکی از بهترین اقدامات پدافندی ما برگزاری کلاس‌های بصیرت‌افزایی در بین کارکنان نیروهای مسلح است.

رونمایی جدیدترین تجهیزات زرهی نیروی زمینی سپاه همچنین در ادامه دومین روز از رزمایش «شهدای وحدت» نیروی زمینی سپاه از تجهیزات زرهی بومی‌شده یگان‌های رزمی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار حمید سرخیلی سخنگوی رزمایش «شهدای وحدت» نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر افزود: در ادامه دومین روز این رزمایش دو نمونه از تجهیزات جدید بومی شده یگان‌های رزمی رونمایی شدند.سرخیلی نفربر چرخ دار سریر را نخستین محصول رونمایی شده در این رزمایش خواند و تصریح کرد: دومین محصول نفربر فوق سبک شنی‌دار است که دارای قابلیت‌های فراوانی همچون اختفا، تحرک و سرعت بالا برای انتقال نیروهای مکانیزه به منطقه عملیات است.  

نظر شما :