وقتی تحریم به منزله جنگ است

۱۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۸۹۶۹۱۳ سرخط اخبار
یک تحلیل‌گر سیاسی رژیم صهیونیستی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به معنای جنگ اقتصادی واشنگتن علیه تهران دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری العالم گزارش داد: ایهود یعری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: تصمیم اوباما (رییس‌جمهور آمریکا) برای تحریم بانک مرکزی ایران، مانند شعله‌ور شدن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

وی افزود: دولت اوباما فرایند تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را گام به گام پیش می‌برد. مسوولان واشنگتن با بررسی تبعات هریک از روش‌ها، تحریم‌های اقتصادی متعددی را علیه ایران اجرا می‌کنند.

یعری خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تا کنون به هدف نهایی آن، یعنی جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی واحدهای صنعتی کشورهای مختلف جهان، نرسیده است. این فرایند تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

این تحلیل‌گر تاکید کرد: کاخ سفید به منظور پیشبرد اقداماتی موثر علیه ایران، یک شرکت ایتالیایی را به اتهام خرید نفت از ایران، از دایره معاملات خود خارج کرد.

بنا بر این گزارش، نضال حماده، نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی در بررسی این گزارش، در گفت‌وگو با برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه" (از نگاه رسانه‌های اسراییل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "مسوولان رژیم صهیونیستی بارها تاکید کرده‌اند، تحریم‌ها هیچ‌گونه تاثیری در روند برنامه هسته‌یی ایران نخواهد داشت و اندکی عزم ایران را در پیشبرد این برنامه سست نمی‌کند.

وی افزود: صهیونیست‌ها راهکار نظامی را با وجود خطر بسیار بالای آن، برای مقابله با برنامه هسته‌یی ایران مناسب‌تر می دانند. آنان در صدد قانع کردن آمریکا و غرب برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌یی ایران هستند.

حماده خاطرنشان کرد: با توجه به بحران اقتصادی آمریکا و غرب و ناکامی آمریکا در عراق و افغانستان و ضعف بنیه نظامی این کشور در دو جنگ عراق و افغانستان، راهکار نظامی در تعامل با برنامه هسته‌یی ایران، از نظر ناظران و تحلیلگران مسایل راهبردی و نظامی جهان، امری نامعقول و محال است.





نظر شما :