پیشتازی اخوانی‌ها در انتخابات مصر

۱۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۸۹۶۸۹۵ سرخط اخبار
حزب آزادی وعدالت وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر براساس نتایج اولیه دوره اول مرحله سوم انتخابات پارلمانی این کشور، با کسب بیش از 35 درصد آرا، پیشتاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از بیانیه خبری حزب آزادی وعدالت که روز شنبه در پایگاه اطلاع رسانی آن قرار گرفت، این حزب 35.2 درصد آرای ریخته شده در صندوق های اخذ رای در دوره اول مرحله سوم اولین انتخابات پارلمانی مصرپس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری " حسنی مبارک" را به خود اختصاص داده است.

بنا براین گزارش، 4 نفر از نامزدهای حزب آزادی و عدالت در دوره اول مرحله سوم انتخابات به پارلمان راه یافتند و 30 نامزد دیگر به دوره دوم این مرحله که  دهم و یازدهم ژانویه برگزار می شود ، راه یافته اند.

اخوان المسلمین در دو مرحله اول انتخابات پارلمانی 65 درصد آرا را احراز کرده است و احتمال افزایش آرای آن در مرحله سوم نیز وجود دارد.

انتخابات مصر طبق سیستم  انتخابات مختلط برگزار و پیش بینی می شود نتایج نهایی این انتخابات بیستم ژانویه (ماه جاری میلادی) اعلام و اولین جلسه پارلمان نیز بیست و سوم همین ماه برگزار شود.

تدوین قانون اساسی جدید مصر اولین ماموریت پارلمان جدید مصر است.

انتخابات مجلس شورای مصر نیز از بیست و نهم ماه جاری در دو مرحله آغاز می شود و 22 فوریه آینده پایان می یابد.

شورای نظامی حاکم در مصر متعهد شده است پس از انتخابات پارلمانی ، قدرت  قانونگذاری را به این نهاد و نهایتا تا 30 ژوئن اختیارات اجرایی کشور را به رئیس جمهور منتخب انتقال دهد. 

نظر شما :