حماس در تونس دفتر می‌زند

۱۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۰ کد : ۱۸۹۶۸۷۱ سرخط اخبار

منابع سیاسی تونس اعلام کردند که جنبش حماس به زودی دفتری را در این کشور افتتاح می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع سیاسی و ملی تونس اعلام کردند که در پی دیدار اخیر اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس از تونس، این جنبش قصد دارد به زودی دفتری را در این کشور افتتاح کند.

عبدالله الزواری، سخنگوی حزب النهضة که در انتخابات پارلمانی تونس بیشترین کرسی‌ها را به دست آورد و عملا اداره کشور را در دست دارد در این باره گفت: افتتاح دفتر حماس در تونس یک مساله قابل اجراست و باید چند سال پیش انجام می‌شد و در تونس هیچ مخالفتی با آن وجود ندارد.

وی درخصوص اینکه سفر اخیر هنیه به تونس به این خاطر بود یا نه نیز گفت: هدف دیدار وی بزرگتر از این مسائل بود اما افتتاح دفتر حماس در تونس یکی از مسائلی است همه گروه‌ها و احزاب سیاسی و اقشار مردم تونس از آن استقبال می‌کنند چرا که در تونس همه حامی مساله فلسطین هستند.

وی در ادامه گفت: رئیس جمهوری، نخست وزیر و همه کادر رهبری و موسسات دولتی تونس از مساله فلسطین حمایت می‌کنند و در کمک به فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نیستند که افتتاح دفتر حماس در تونس یکی از این تلاش‌هاست.

اسماعیل هنیه روز پنجشنبه برای یک دیدار دو روزه در میان استقبال با شکوه مردم و دولتمردان وارد تونس شد و اعلام کرد: انقلاب‌های عربی که از تونس آغاز شد باعث شد که محاصره سیاسی نوار غزه شکسته شود.


نظر شما :