تقاضای هند از امریکا: ما را از تحریم ایران مستثنی کنید

۱۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۸۹۶۸۶۵ سرخط اخبار

روزنامه تایمز آو ایندیا گزارش داد هند قصد دارد از دولت آمریکا بخواهد در تحریم‌هایی که در رابطه با ایران اعمال کرده هند را مستثنی کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز آو ایندیا روز شنبه گزارش داد که شیوشانکار منون، مشاور امنیت ملی هند روز جمعه در دهلی با پیتر بورلیگ، سفیر آمریکا در هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رانجان ماتای، معاون وزیر امور خارجه هند قرار است در سفری به واشنگتن درباره مساله تحریم‌های آمریکا و مورد استثنا قرار گرفتن هند مذاکره کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند و سفارت آمریکا برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه موسسات مالی و بانک‌هایی که با بانک مرکزی ایران تبادلات دارند امضا کرد.

هند پس از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آی بی ان، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما با هند، چین روسیه و دیگر کشورهای سراسر جهان مشاوره نزدیکی درباره تقویت اجرای تحریم‌های بین‌المللی و محدود کردن وابستگی آنها به نفت خام ایران داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نوع مذاکراتی که با دهلی انجام می‌شود، افزود: از زمانی که قانون جدید به تصویب کنگره رسید سفارت ما در دهلی تعامل فعالی با دولت هند داشته است. من پیش‌بینی می‌کنم که ما مشاوره‌هایی فشرده را ظرف هفته‌ها و ماه‌های پیش رو خواهیم داشتم. 

نظر شما :