قطر: باید برای حل اختلافات ایران و امریکا گام برداریم

۱۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۸۹۶۸۳۰ سرخط اخبار
شیخ "حمد بن جاسم آل‌ثانی"، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در سخنانی گفت که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس باید در راه حل اختلافات غرب با با ایران گام بردارند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وی که پس از دیدار با "بان کی‌مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد با خبرگزاری رسمی کویت (کونا) مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به این سوال که واکنش کشورهای عرب خلیج فارس در صورت در معرض حمله و هجوم قرار گرفتن توسط ایران چه خواهد بود، گفت که این به نفع همه ماست که در منطقه خلیج فارس در صلح و امنیت زندگی کنیم، چرا که منطقه خلیج فارس از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در ادامه افزود: به نظر من اکثر کشورهای منطقه تجربه درگیری‌های نظامی را داشته‌اند و می‌دانند رهاورد چنین جنگی برای آنها چه خواهد بود، به همین دلیل باید به دنبال راهکارهای دیگری غیر از راهکارهای نظامی باشیم.

حمد بن جاسم آل‌ثانی درباره اختلافات آمریکا و ایران گفت که ما نگران این قضیه هستیم و منطقه باید گامی جهت حل این اختلافات بردارند.

درباره بحران سوریه نیز حمد بن جاسم گفت که با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره کمک این سازمان به هئیت ناظران اتحادیه عرب در صورت بازگشت به سوریه گفتگو کرده است. 

نظر شما :