توافق اولیه اروپا برای تحریم نفت ایران

۱۵ دی ۱۳۹۰ | ۰۵:۴۲ کد : ۱۸۹۶۸۲۱ سرخط اخبار
کشورهای اتحادیه اروپا در ادامه تلاش برای توقف برنامه صلح آمیز هسته‌ای تهران، به توافق اولیه برای اعمال تحریم نفتی ایران دست یافته‌اند.

به گزارش پرس تی وی یک دیپلمات آگاه اتحادیه اروپا که خواست نامش نشود گفت: "توافق اولیه برای تحریم نفت ایران صورت گرفته است."

اگر چه اصول کلی درباره اعمال این تحریم صورت گرفته است، اما دولت‌های اتحادیه اروپا هنوز تصمیمی درباره زمان اجرای این تحریم‌ نگرفته‌اند.

اقدام اخیر ضد ایرانی اتحادیه اروپا پس از آن صورت می­گیرد که امریکا، انگلیس و کانادا تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را علیه بخش‌های انرژی و مالی جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند.

امریکا و هم‌پیمانان این کشور به همراه رژیم اسرائیل ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند و با استفاده از این اتهامات شورای امنیت سازمان ملل را متقاعد کردند دور چهارم تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال کند.

این درحالی است که ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دستیابی به فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

نظر شما :