ایران پاکستان را تهدید کرد

۱۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۸۹۶۸۰۲ سرخط اخبار
بازداشت مرزبانان ایرانی توسط پاکستان با واکنش مقامات ایرانی مواجه شده و روز سه شنبه ایران هشدار داده که در صورت آزاد نشدن مرزبانان ایرانی، مرز خود با پاکستان را برای مدت زمان طولانی خواهد بست.
پیش از این مقامات ایرانی گفتگوهای جدی ای را با همتایان پاکستانی خود در این خصوص صورت داده بودند، اما تا کنون این مذاکرات نتیجه ای در بر نداشته است.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز پاکستان، بر اساس این گزارش ادعا شده است سه تن از نیروهای امنیتی ایران روز یکشنبه  بدون اجازه به سه کیلومتری داخل خاک پاکستان در منطقه مزانسر وارد شده و فردی به نام سعید احمد رکی را به قتل رسانده اند. برادر کوچکتر احمد نیز در این حادثه زخمی شده است. مقامات منطقه واشوک، پس از این درگیری با پشتیبانی نیروهای مرزی این سه تن را بازداشت کردند.
ایران اخیرا اقدام به تشدید تدابیر امنیتی در مرز  و  مناطق ساحلی خود با پاکستان نموده است. این اقدامات باعث بسته شدن مرز مشخل و توقف ورود و خروج کالا و اتباع دو کشور در این منطقه شده است.
به گفته منابع آگاه: «در صورت ادامه سیاست تبعیض آمیز مقامات پاکستان در قبال ایران، این کشور تمام مرز 900 کیلومتری خود با پاکستان را خواهد بست. نقطه صفر مرزی برای انجام مبادلات تجاری همچنان باز است، اما تدبیر امنیتی در طول مرز توسط نیروهای ایرانی تقویت شده است.»

پاکستان طی سال های اخیر کانون طراحی اقدامات گروهک های تروریستی علیه ایران و انجام قاچاق بوده است.

این گزارش حاکی است، سال گذشته با بسته شدن چند ماهه نقطه صفر مرزی، محل انجام مبادلات تجاری بین ایران و پاکستان، مبادلات تجاری غیر رسمی بین اتباع دو کشور به حالت تعلیق در آمد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع مطلع، فرد کشته شده توسط نیروهای ایرانی به همراه برادرش، در فعالیت های مرتبط با قاچاق مواد مخدر دست داشته است. مقامات محلی اعلام کردند که برای نیروهای امنیتی ایرانی پرونده جنایی گشوده اند.

نیروهای امنیتی ایران با رد این اتهامات، اظهار داشته اند که نیروهای امنیتی مرزی پاکستان باید همکاری های لازم را با نیروهای ایرانی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام می دادند.
این روزنامه پاکستانی در ادامه مدعی شده است در اقدامی متقابل، نیروهای ایرانی حداقل 17 ماهیگیر پاکستانی را در نزدیکی خلیج گواتر بازداشت کرده و کرجی های ماهیگیری آنها را مصادره کردند. مقامات پاکستانی از ایران خواسته اند تا این ماهیگیران را آزاد کند. 

( ۴ )

نظر شما :