وزیر خارجه چین: جهان در 2012 بسیار متحول خواهد شد

۱۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۸۹۶۸۰۰ سرخط اخبار

 وی در مقاله ای که وزارت خارجه چین روز چهارشنبه منتشر کرد، سال 2012 را سال تغییرها، تحولات فراوان و برخی بی ثباتی ها معرفی کرده است.

'یانگ ' معتقد است ، کشورش در سال جاری میلادی در امور جهانی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرده که نیروهای دیگری در جهان در حال ظهور هستند و سامانه ها و ساختارهای بین المللی در حال تحول است.

وزیر خارجه چین در این مقاله آورده است که در سال جاری میلادی تحولاتی در انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا ، روسیه ، فرانسه و کره جنوبی رخ خواهد داد.

' یانگ ' 2012 را سال فرصت ها و چالش ها برای چین دانسته و افزوده است که کشور فرصت های بیشتری در مقایسه با چالش ها خواهد داشت.

در همین حال مطبوعات چین نیز در نخستین روز کاری سال 2012 مطالب و چشم اندازهایی برای سال 2012 درج کردند.

' رن یوان جه ' از دانشگاه روابط خارجی چین ، اختلافات با آمریکا ، اختلاف در خصوص مرزهای آبی و دریای جنوبی چین ، تحولات آسیا و اقیانوس آرام و حفظ ثبات در روابط چین با همسایگان را از مهمترین چالش های چین در سال 2012 میلادی دانسته است.

' وانگ جونشونگ '، دیگر کارشناس چینی از آکادمی علوم چین نیز می گوید : سال 2012 سال آسانی برای چین نخواهد بود و این کشور در بسیاری موارد تحت فشارهای بیرونی قرار خواهد داشت.

' وانگ ' گفت : چین امسال باید مسوولیت های بیشتری در امور منطقه ای و بین المللی برعهده گیرد. چین باید چهره یک قدرت مسوول را به جهان بنمایاند.

بحران مالی در اروپا ، بحران اقتصادی جهان ، مساله کره شمالی ، رابطه با پاکستان و برقراری توازن در مناسبات با هند و تلاش آمریکا برای نفوذ در منطقه آسیا و اقیانوس آرام از چالش های دیگر برشمرده شده برای چین در سال جاری میلادی عنوان شده است . 

نظر شما :