اعتراض نفتی کویت به ایران درباره «آرش»

۱۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۸۹۶۷۸۷ سرخط اخبار
فارس: وزارت خارجه کویت با تسلیم یادداشتی اعتراضی به کاردار ایران، مراتب اعتراض کشور خود را به سخنان مدیر عامل شرکت فلات قاره ایران درباره میدان آرش اعلام کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری کویت (کونا) اعلام کرد که این کشور در واکنش به مواضع مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران را فراخوانده و یادداشتی اعتراضی تسلیم او کرده است.

گفته می‌شود خالد جارالله قائم‌مقام وزارت خارجه کویت مراتب اعتراض کشورش را به سخنان محمود زیرکچیان زاده درباره برداشت از میدان نفتی مشترک اعلام کرده است.

پایگاه خبری العربیه نیز با انتشار این خبر اعلام کرد: در بیانیه وزارت خارجه کویت که از خبرگزاری رسمی این کشور مخابره شد ، آمده است: جارالله در این دیدار تاکید کرد مذاکرات درباره همپوشانی در مناطق مورد اختلاف طرفین جهت تحدید مرزهای نهایی ادامه دارد. وی یادآوری کرد طرفین ملزم هستند تا تشخیص نهایی مرزها به هیچگونه اقدام یکجانبه‌ای در این منطقه دست نزنند.

جارالله بار دیگر تاکید دولت کویت بر ضرورت اجرای گفت‌وگو برای تشخیص مرز نهایی هر کشور در فلات قاره اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره روز یکشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اعلام کرده بود که در صورتی که راهکار مشارکت در توسعه میدان مشترک آرش با موافقت کویتی‌ها روبه‌رو نشود با آنها رقابتی تنگاتنگ خواهیم کرد.

«محمود زیرکچیان زاده» تاکید کرده بود که «تاکید ما در حال حاضر بر استراتژی مشارکت به جای رقابت است و امیدواریم بتوانیم با کشور کویت برای توسعه مشترک میدان آرش به نتیجه برسیم. بارها این دیپلماسی مثبت از طرف ایران به طرف کویتی ارائه شده و انتظار داریم پاسخی مثبت از کویتی ها دریافت کنیم.

 

( ۱ )

نظر شما :