روزانه 100 کامیون کالا از مرز خسروی به عراق صادر می شود

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۸۹۶۷۶۴ سرخط اخبار

'حسین پروین' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: فعالیت این بازارچه مدتها متوقف شده بود ولی با تلاش و پیگیریهای استاندار کرمانشاه و براساس خواست مردم و مسوولان قصرشیرین پس از انجام تغییرات عمده نسبت به روند قبلی صادرات کالا، از اوایل آبان ماه امسال صادرات کالا دوباره از این مرز از سرگرفته شده است.

وی تاکید کرد: هم اکنون کالاهایی همچون سیمان، شیشه و انواع تره بار از طریق این مرز به شهرهای محدوده دولت مرکزی عراق صادر می شود و روند صادرات در این مرز رو به پیشرفت است.

فرماندار قصرشیرین افزود: بستر بسیار خوبی برای صادرات کالا از مرز خسروی به عراق فراهم شده و وجود گمرک و پایانه مرزی در این منطقه روند صادرات کالا به کشور عراق را تسهیل کرده است.

پروین با اشاره به فعالیت صادرات کالا از مرز پرویزخان دیگر مرز رسمی این شهرستان گفت: پرویزخان برترین بازارچه مرزی کشور در امر صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور عراق است بطوریکه 48 درصد از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه 800 کامیون کالا شامل سیمان، مواد غذایی، بهداشتی و مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و لبنیات از طریق مرز پرویزخان به شهرهای تابعه اقلیم کردستان عراق صادر می شود. 

نظر شما :