ادعای تازه فرانسه: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۱ کد : ۱۸۹۶۷۵۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: فرانسه می‌گوید که متقاعد شده است که ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای است و به همین دلیل باید با تحریم‌های جدی‌تری مواجه شود.

خبرگزاری بی‌بی‌سی به نقل از آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه گزارش داد که وی تردیدی ندارد که تهران به دنبال هسته‌ای شدن است.

وزیر امور خارجه فرانسه کشور‌های اروپایی را ترغیب کرد که از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه بانک مرکزی ایران و تحریم صادرات نفت جمهوری اسلامی پیروی کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی فعالیت‌های هسته‌ای خود را صلح آمیز توصیف کرده و ادعا‌های غرب را انکار می‌کند.

اما در ماه نوامبر،‌آمریکا،‌کانادا و انگلیس تحریم های تازه‌ای را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند و اتحادیه اروپا نیز فهرست افراد و شرکت‌های تحریم شده ایرانی را افزایش داده است. همچنین گفته می‌شود که وزیران امور خارجه 27 کشور اروپایی در جریان نشست 30 ژانویه خود در خصوص تحریم واردات نفت از ایران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بنا بر ادعای ژوپه ایران بدون تردید در جهت هسته‌ای شدن گام برمی‌دارد و گزارش ماه نوامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گواهی بر این مدعاست. وی افزود که فرانسه خواستار تشدید تحریم‌های ایران است.

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه اظهار داشت که نیکلا سارکوزی، ‌رئیس‌جمهور فرانسه هم‌اکنون پیشنهاد تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی و تحریم نفت ایران را مطرح کرده است و کشور‌های اروپایی باید در نشست اواخر ژانویه خود در این خصوص به توافق برسند.

  

نظر شما :