باراک: امریکا ضعیف و ایران قوی شده است

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۸۹۶۷۵۲ سرخط اخبار
«ایهود باراک» روز گذشته در کمیته امور خارجی و دفاع کنست [پارلمان] رژیم صهیونیستی اذعان کرد که قدرت آمریکا در منطقه کاهش پیدا کرده است اما ادعا کرد که فشار مواضع آمریکا علیه ایران افزایش پیدا کرده است و نظام سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی که در این کمیته قرائت کرد، گفت: قدرتی که آمریکا در منطقه منتشر می‌کند کاهش یافته است... شکاف‌هایی در مرکزیت و هیمنه آمریکا در منطقه به وجود آمده است.

ایهود باراک با بیان اینکه آمریکا دچار بحران اقتصادی هست، تصریح کرد که «دولت آمریکا در درون خود مسائل متعددی دارد که باید به آنان نیز برسد» که همه این موارد به قدرت آمریکا در منطقه آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه همکاری راهبردی تل‌آویو و واشنگتن هنوز مستحکم است، مدعی شد که آمریکا با این حال هنوز تنها قدرت بزرگ است و دیدگاه واشنگتن و تل‌آویو درباره ایران تقریبا یکسان شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اشاره به موضوع ایران، باز هم ادعای خود درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را تکرار اما اذعان کرد: برنامه [هسته‌ای ایران] بر خلاف همه دشواری‌هایی که با تحریم‌ها و بحران اقتصادی خظرناک و فشارهای خارجی مانند گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پیش می‌رود.

وی مدعی شد که اتفاقات انقلاب‌های عربی که آن را «بهار عربی» نامید بر ایران موثر است و نظام ایران نگران سوریه است و بیم دارد که مناسبات راهبردی خود با دمشق را از دست بدهد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه به تحریم‌ها نیز اشاره و اذعان کرد که وی تشدید تحریم‌ها را ادامه می‌دهد «ولی امکان پخته شدن تحریم‌هایی که (اقتصاد ایران را) فلج کند بسیار اندک است. از طرفی دیگر هم روند افزایش فشار در خصوص حوزه نفتی و بانک مرکزی [ایران] ادامه دارد و سخنان وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا بر این فشارها می‌افزاید».

این مقام صهیونیست به سوریه اشاره کرد و با اذعان به فشارهای داخلی و خارجی بر سوریه، مدعی شد که «وضعیت خانواده اسد بدتر می‌شود» و حتی اگر دشوار باشد که زمانی برای سقوط نظام سوریه تعیین کرد، اما رویکرد و سمت‌وسوها روشن است و هر روز که می‌گذرد نظام به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود. 

نظر شما :