آغاز مرحله نهایی انتخابات مصر

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۸۹۶۷۵۱ سرخط اخبار

دور سوم انتخابات پارلمانی مصر امروز (سه شنبه) در 9 استان این کشور آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره، رای دهندگان مصری امروز در 9 استان این کشور برای شرکت در دور سوم انتخابات مجلس شعب یا مردم این کشور که بخش قانونگذاری در پارلمان مصر را بر عهده دارد به پای صندوق‌های رای رفتند.

این دوره از انتخابات در 9 استان مصر برگزار می‌شود و رای دهندگان از ساعت هشت صبح به وقت محلی به پای صندوق‌های رای رفتند و نامزدهای انتخاباتی برای تصدی 150 کرسی پارلمان در این مرحله با هم رقابت خواهند کرد.

در این مر حله از انتخابات رقابت اصلی بین دو حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین و حزب النور است که گرایش‌های سلفی دارد و براساس پیش‌بینی‌ها نسبت شرکت کنندگان مسیحی در این دوره از انتخابات نسبت به دو دوره قبل بیشتر خواهد بود خصوصا در دو استان المنیا و قنا.

در مراحل پیشین انتخابات مصر که از 28 نوامبر شروع شد حزب آزادی و عدالت بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و پس از آن حزب النور در مرحله دوم قرار گرفت.

دو مرحله پیشین انتخابات مصر در جو آرامی برگزار شد و شرکت کنندگان توانستند به راحتی آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

هم اکنون کشور از سوی شورای نظامی متشکل از افسران عالی رتبه این کشور اداره می‌شود و تشکیل پارلمان نقش مهمی در انتقال قدرت به غیرنظامیان دارد و به همین خاطر مصری‌ها اصرار زیادی بر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور دارند.

از سوی دیگر اعتراض‌ها به حمله به دفاتر سازمان‌های حقوقی و غیردولتی همچنان ادامه دارد و ده‌ها تن از مردم مصر روز گذشته نیز با حمل پلاکاردهایی نسبت به این اقدام دولت اعتراض کردند.

در بین تظاهرکنندگان تعدادی از افراد سرشناس و حقوقدانان مصری نیز حضور دارند.

در همین حال "آن پاترسون"، سفیر آمریکا در مصر نیز در بازدید از مقر وزارت دادگستری مصر با عادل عبدالحمید، وزیر دادگستری مصر درخصوص بازرسی دفاتر سازمان‌های غیردولتی و حقوقی در این کشور به بحث وتبادل نظر پرداخت و وزیر مصری به اطلاع وی‌ رساند که این بازرسی‌ها به دستور مقامات قضایی مصر بوده و نیروهای نظامی در آن دخالتی نداشتند.

وزیر دادگستری مصر همچنین به اطلاع سفیر آمریکا رساند که تحقیقات از این دفاتر درخصوص سازمان‌هایی بوده که به صورت غیرقانونی از طرف‌های خارجی تامین اعتبار می‌شدند و دو سازمان آمریکایی که دفاتر آنها مورد بازرسی قرار گرفته به صورت غیرقانونی در مصر در حال فعالیت بودند و هیچ گونه مجوزی را از سوی وزارت خارجه و یا وزارت امور اجتماعی این کشور دریافت نکرده بودند. 

نظر شما :