ممنوعیت پوشیدن دست‌کش و کلاه در مراسم تدفین رهبر کره شمالی

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۹ کد : ۱۸۹۶۷۵۰ سرخط اخبار

یک روزنامه آن‌لاین در کره‌جنوبی گزارش داد: برای برگزاری مراسم تدفین رهبر فقید کره‌شمالی به غیرنظامیان این کشور دستور داده شده بود تا از پوشیدن دستکش و کلاه در این روز خودداری کنند. این در حالی بود که در روز برگزاری مراسم تدفین برف می‌بارید و دمای هوا 9 درجه زیر صفر بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه "دیلی NK " که برخی از مقامات پشت کرده به رژیم کره شمالی اداره آن را در سئول در دست دارند، گزارش داد: اطلاعاتی دریافت کرده که نشان دهنده‌ برخی حواشی در مراسم تدفین رهبر فقید کره شمالی در تاریخ 28 دسامبر است.

در این گزارش آمده است: یک روز پیش از برگزاری مراسم تدفین، مقامات محلی به ساکنان پیونگ‌یانگ گفته بودند که از پوشیدن دست‌کش و کلاه در روز تدفین خودداری کنند زیرا کیم جونگ اون جانشین رهبر کره شمالی بدون دست‌کش و کلاه خودرو حمل پیکر پدرش را همراهی می‌کند.

به گزارش اداره هواشناسی کره‌جنوبی نیز دمای هوا در تاریخ 28 دسامبر 9 درجه سانتیگراد زیر صفر بود.

در این گزارش همچنین آمده است به غیرنظامیان دستور داده شده بود تا حتی اگر برف بارید از پوشیدن کلاه، دست‌کش و روسری خودداری کنند. همچنین به آنها هشدار داده شده بود که در نقاط مختلف افرادی گماشته شده‌اند که ناظر بر مردم هستند.

پوشش ویدیویی مراسم تدفین "کیم جونگ ایل" رهبر فقید کره شمالی نشان می‌دهد هیچ یک از افراد شرکت‌کننده دارای دست‌کش و کلاه نیستند. این در حالی است که برف در حال بارش بود. از سوی دیگر افرادی مشاهده می‌شوند با استفاده از هوای بازدم تلاش می‌کنند دستان خود را گرم کنند.

این روزنامه آن لاین گزارش داد: به دانشجویان کره شمالی دستور داده شده بود تا ناظر رفتار جماعت شرکت‌کننده در مراسم تدفین باشند.

مراسم تدفین در تاریخ 28 دسامبر پس از 12 روز عزاداری رسمی برگزار شد.

کیم جونگ ایل در تاریخ 17 دسامبر و در سن 69 سالگی به خاطر حمله قلبی جان خود را از دست داد. کیم جونگ اون پسر سوم وی که 27 ساله است، جانشین او شده است. 

نظر شما :