واکنش اسرائیل به رزمایش ولایت 90

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۸۹۶۷۴۸ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی‌اساس در واکنش به آزمایش موشکی ایران در رزمایش ولایت 90 مدعی شد که این اقدام، منعکس‌کننده وضعیت دشوار ایران بر اثر تشدید تحریم‌ها توسط جامه بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ایران روز دوشنبه یک موشک کروز زمین به زمین "قادر" را در رزمایشی پرتاب کرد که فرمانده نیروی دریایی اعلام کرد اثبات‌گر قدرت ایران برای تحت کنترل داشتن تنگه هرمز است.

ایهود باراک ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در واکنش به این اقدام ایران در نشستی در بیت‌المقدس ادعا کرد که " این اقدام بیش از هر چیز انعکاس دهنده مخمصه ایران بر اثر تشدید تحریم‌ها علیه این کشور از جمله بررسی (اعمال تحریم ) صادرات گاز و احتمال تحریم بانک مرکزی ظرف چند روز اخیر است."

آسوشیتد پرس ادامه داد: رزمایش 10 روزه ایران که روز سه شنبه خاتمه می‌یابد تازه ترین نمایش قدرت ایران در مواجهه با انتقادات بین‌المللی از برنامه هسته‌یی این کشور است.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه در اظهاراتی بی‌اساس، آزمایش‌های موشکی در رزمایش در نزدیکی تنگه هرمز را تاسف‌بار خواند و تاکید کرد که مسیر ترانزیت نفت باید باز بماند.

برنار والرو، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: از علامت بسیار بدی که آزمایش‌های موشکی اخیر توسط ایران برای جامعه جهانی فرستاده شد، متاسفیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه افزود که کشتیرانی در تنگه‌ها آزاد است و در راستای این آزادی باید فضای مطلوبی ـ در تنگه‌ها‌ ـ حفظ شود.

والرو که روز دوشنبه این اظهارات را بیان می‌کرد، همچنین گفت که گفت‌و‌گوها در اتحادیه اروپا درباره تحریم واردات نفت ایران "به خوبی در حال پیشرفت است."

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این‌که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با امضای تحریم‌های جدید علیه ایران فشارها را افزایش داده است، به نقل از والرو افزود: ما این‌طور در نظر می‌گیریم که تدابیر مصوب آمریکا در مسیری صحیح انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا،‌ رزمایش ولایت 90، از سوم دی‌ماه در منطقه‌ای به گستره دریای عمان تا شمال اقیانوس هند آغاز شده است . این رزمایش از نظر جغرافیا در منطقه‌ای به وسعت حدود 2 هزار کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا خلیج عدن برگزار شد.

در این رزمایش جدیدترین تجهیزات، دستاوردها و تاکتیک‌های نیروی دریایی ارتش به نمایش گذاشته شده است. 

نظر شما :