تظاهرات ضد حکومتی مردم عربستان

۱۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۷ کد : ۱۸۹۶۷۴۷ سرخط اخبار
مردم در منطقه شرق عربستان با برگزاری تظاهرات تحت پیگرد قرار گرفتن 23 نفر از شیعیان در این منطقه توسط وزارت کشور حکومت آل سعود را محکوم کردند.

به گزارش فارس، این درحالی است که روز گذشته نیز مردم در شهرهای قطیف و الشرقیه با برگزاری تظاهرات اقدامات سرکوبگرانه حکومت آل سعود علیه شیعیان را محکوم کردند و مراسم اربعین برای شهدا قطیف و الشرقیه که در ماه محرم توسط نیروهای امنیتی شهید شدند، برگزار کردند.

23 نفری که بنا بر اعلام وزارت کشور آل سعود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند، تنها خواستار مجازات عوامل شهادت 5 جوان عربستانی در اوایل ماه محرم بودند که نیروهای امنیتی  آنها را دستگیر کردند.

نیروهای رژیم آل سعود همزمان با آغاز ماه محرم در گشت زنی‌های شبانه ابتدا یک نوجوان 16 ساله را به ضرب گلوله و پس از آن چهار جوان دیگر را در تظاهراتی در قطیف به شهادت رساند.

همزمان با اوج گرفتن قیام در بحرین حکومت آل سعود که در این کشور دخالت کرده نگران هرگونه خیزش شیعیان در منطقه شرق عربستان است، جایی که ذخایر نفتی عربستان در آنجا قرار دارد ولی مردم این منطقه به شدت از محرومیت اقتصادی رنج می‌برند.

مردم در تظاهرات روز گذشته درحالی که پرچم‌ بحرین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود و آل خلیفه سرکوب شیعیان در بحرین و عربستان را محکوم کردند. 

نظر شما :